قزوین - مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین گفت: سرچشمه و سرمنشا تمام وظایف و کمالات انسانی نماز است و در سایه اقامه این فریضه مهم است که امور جامعه اسلامی به سامان می‌رسد.

سرچشمه و سرمنشا تمام وظایف و کمالات انسانی نماز است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام مهرآرا صبح سه شنبه در جمع طلاب مدرسه صالحیه قزوین اظهار کرد: در قرآن کریم و احادیث و روایات، نماز یک عنصر بسیار قوی و اصلی است که می‌تواند جامعه را از آسیب های اجتماعی، فساد، فحشا و تمام آسیب‌های جدی یک جامعه دینی مبرا کند.

وی بر لزوم انس بیشتر طلاب وجوانان با قرآن هم تاکید کرد و افزود: اگر از قرآن جدا شدیم دچار مشکلات و آسیب‌های اجتماعی متعددی می‌شویم.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین به نفوذ فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: ضرورت توجه به نفوذ فرهنگی از این جهت مطرح می شود که در صورت گسترش آن در واقع زمینه نفوذ در تمامی جبهه های دیگر انقلاب اسلامی نیز فراهم می شود.

وی تاکید کرد: یکی از تذکرات جدی سال های اخیر رهبر معظم انقلاب به مسئولان کشور و  مردم، مسأله نفوذ دشمن و هوشیاری و آگاهی در برابر آن بوده است.

حجت الاسلام مهرآرا گفت: رهبر معظم انقلاب در این ‌زمینه ضمن بیان خطر نفوذ و احتمال رخنه دشمن در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور، متذکر شده‌اند که این خطر در دوران کنونی یکی از دو مسئله اصلی است که در کنار تفرقه و اختلاف میان مردم، زمینه موفقیت طرح‌های دشمن را فراهم می‌آورد.

وی بیان داشت: زمانی که  دشمن توانست از راه نفوذ فرهنگی سبک زندگی مردم را تغییر دهد، خود به خود راهش را برای نفوذ در حوزه های  دیگر نیز فراهم کرده، و با مشکل زیادی در این مسیر روبرو نخواهد بود.

حجت الاسلام مهرآرا به برخی از راهکارهای موجود نیز اشاره کرد و  افزود:  در قرآن کریم و احادیث و روایات، نماز یک عنصر بسیار قوی و اصلی است که می‌تواند جامعه را از آسیبهای اجتماعی، فساد، فحشا و تمام آسیب‌های جدی یک جامعه دینی مبرا کند.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین بر لزوم انس بیشتر طلاب وجوانان با قرآن هم تاکید و خاطرنشان کرد: اگر از قرآن جدا شدیم دچار مشکلات و آسیب‌های اجتماعی متعددی می‌شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.