بجنورد- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: خوشبختانه در استان هنوز مشکل بحرانی آلودگی هوا نداریم اما از نظر شرایط توپوگرافی و روند روبه رشد مصرف سوختهای فسیلی خودروها شرایط حساسی هستیم.

خراسان شمالی مشکل بحرانی آلودگی هوا ندارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی، سید اصغر مطهری صبح سه شنبه در جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان افزود: بیش از۹۰ درصد مخاطرات را بلایای طبیعی تشکیل می دهد که به حوزه محیط زیست مربوط بوده و این موضوع نیاز به آمادگی در حوزه استانی را می طلبد.

وی اظهار داشت:تغییر اقلیم باعث ایجاد مخاطرات زیست محیطی شده و بحث ورود ریزگردها،گرم شدن کره زمین و الودگی هوای شهری بزرگ از جمله مخاطراتی ست که گریبان گیر جامعه جهانی شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ ورود چند توده ریزگرد باعث آلودگی هوای استان شد افزود: ما در حال مطالعه بر روی کانون های ریزگردی هستیم که استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد:خارج کردن خودروهای فرسوده، استفاده از خودروهای عمومی و استفاده از دوچرخه بعنوان وسیله نقلیه سالم می تواند در بحث کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک شهری بسیار مثمر ثمر باشد.

مطهری اظهار داشت:در بحث استفاده از دوچرخه و ایجاد فرهنگ دوچرخه سواری گامهای ابتدایی را برداشته ایم و امیدواریم با حمایت دستگاههای دولتی شاهد گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه در استان باشیم.

وی با بیان اینکه پیشروترین دستگاه دولتی در حوزه استفاده از دوچرخه و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در استان خراسان شمالی استانداری است افزود: طرح سه شنبه های بدون خودرو همگام با کل کشور در استان نیز آغاز شده است و تاکنون علاوه بر استانداری، ادارات محیط زیست و شرکت گاز استان و برخی از شهرداریها اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.