قم- رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه قم در نگاه مقام معظم رهبری اظهار کرد: قم واقعا باید در طراز بین المللی تعریف شود و همه بخش‌های حکومت این نگاه را داشته باشند و همه باید دست به دست هم دهند و نظر رهبری در خصوص شهر قم را محقق کنند.

قم باید در طراز بین المللی تعریف شود/ خط دوم مترو قم جزو پروژه‌های ملی

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم اتمام حفاری مکانیزه خط A مترو شهر قم، با اشاره به جزئیات اجرای خط نخست مترو قم اظهار کرد: توصیه می‌کنم شهرداری فراز و نشیب آغاز و روند اجرای این پروژه را برای مردم بگوید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منابع در کشور محدود است و مشکلاتی در امور اجرایی داریم این پروژه فراز و نشیب‌های فراوانی داشت که بالاخره به سرانجام رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه قم در نگاه مقام معظم رهبری اظهار کرد: قم واقعا باید در طراز بین المللی تعریف شود و همه بخش‌های حکومت این نگاه را داشته باشند و علاوه بر اینکه جمعیت زیادی در قم ساکن هستند، این شهر محل رجوع بوده و جایگاه عظیمی در کشور و جهان اسلام دارد و همه باید دست به دست هم دهند و نظر رهبری در خصوص شهر قم را محقق کنند.

وی با اشاره به اجرای خط نخست مترو قم، از تلاش‌های شهردار و شورای شهر برای تکمیل این پروژه تقدیر کرد و افزود: در زمان خوب و معقولی این پروژه انجام شد و نسبت به پروژه‌های عمومی کشور که معمولا طولانی می‌شود این پروژه در زمان خوبی سامان پیدا کرد.

لاریجانی با اشاره به حمایت‌های نمایندگان شهر قم برای تکمیل اجرای پروژه مترو قم گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز در روند تکمیل این پروژه تلاش‌های ویژه‌ای داشت و با روحیه بسیجی کار را سامان دادند و با وجود مشکلات مالی همراهی خوبی داشتند. قرارگاه در پروژه آبرسانی به قم نیز خوب عمل کرد و در حفاری مترو انصافا با تمام وجود قرارگاه وارد شد.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای اجرای خط دوم مترو تصریح کرد: با آقای نوبخت در این خصوص صحبت‌هایی انجام شد و بالاخره قبول شد که جزو پروژه‌های ملی باشد و تلاش خواهیم کرد که در بودجه سال آینده هم اعتبارات خوبی اختصاص پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اجرای خط دوم مترو را برای شهر قم لازم دانست و افزود: شهر قم محرومیتی از قبل دارد و با توجه به افق بلندی که رهبری مشخص کردند باید بقیه بخش‌های کشور را در این زمینه هماهنگ کرد.

وی با بیان اینکه یکی از پایه گذاران مترو در کشور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود تصریح کرد: در زمان جنگ ایشان پیگیری زیادی برای اجرای این پروژه در کشور داشت و برخی مخالف این امر بودند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: آبادانی شهرها به زیرساخت‌های اصلی بستگی دارد اما در مورد شهر قم نیازمند کمک بخش‌های متنوع هستیم؛ تعریف شهر قم نباید مثل گذشته باشد، این شهر هویت جدیدی پیدا کرده و هم مدیران استانی و هم بخش‌های کشوری باید همراهی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان اظهار کرد: ایستگاه قم باید در جایی باشد که مردم دسترسی راحتی به آن داشته باشند و مسؤولان باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دسترسی مردم به ایستگاه قطار باید خیلی آسان باشد گفت: استانداری و شهرداری پیگیر باشند تا زحمتی که قمی‌ها برای قطار سریع‌السیر کشیدند بالاخره سودی هم به این شهر برساند.

لاریجانی ضمن تقدیر از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای پیگیری بدهی‌های شهرداری قم گفت: حق هم همین بود چون حجم بدهی‌هایی که وجود داشت زیاد بود و دست و پای شهرداری را بسته بود.

وی با اشاره به تکمیل تمام پروژه‌های نیمه تمام شهر قم تا پایان سال تصریح کرد: این خبر بسیار خوبی است و انتظار هم از شهردار قم این بود که با همین انضباط کارها را سامان دهد تا بدهی‌ها نیز رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه ۲ هزار میلیاردی سال آینده شهر قم گفت: اگر همت بلندی باشد حتماً آبادانی شهر قم نیز محقق خواهد شد و برای اینکه شرایط شهر قم به حد ایده آل برسد، نیازمند تلاش‌های بیشتری هستیم.

وی با اشاره به پروژه بلوار پیامبر اعظم گفت: در این خصوص سفارش کافی به وزیر راه و شهرسازی شده است تا کار شورا و شهرداری سامان پیدا کند و زمینه برای رفت و آمد بهتر مردم در این بخش فراهم شود.

لاریجانی با اشاره به روند تکمیل خط نخست مترو قم تصریح کرد: این پیگیری‌ها برای دریافت فاینانس‌ها و خطوط اعتباری موجب می‌شود شهر قم نیز از برنامه‌های کشور و اعتبارات مرکزی بی نصیب نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.