ساری - معاون آموزش و پرورش استان مازندران گفت: باید زمینه کسب و کارهای موفق را برای دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم کنیم.

بسیاری از افراد هنوز  با مقوله تجاری‌سازی آشنا نیستند

به گزارش قدس آنلاین اسفندیار نظری صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر در کشور ۴۲ رشته در شاخه فنی و حرفه ای فعال بوده که ۳۴ رشته در مازندران فعال هستند و در شاخه کار و دانش ۸۴ رشته فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی برای جامعه بازار کار از اهداف اصلی تشکیل رشته‌های فنی و حرفه‌ای است تصریح کرد: بیشترین بیکاری جامعه در بین نسل جوان بوده که دختران ۵ برابر پسران کشور بیکار هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مازندران رتبه نخست کشور در تشکیل اتاق کارآفرینی را دارد افزود: در سال تحصیلی جاری ۴۱ درصد دانش‌آموزان استان در شاخه فنی و حرفه ای و ۵۹ درصد در شاخه نظری مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه مازندران در حوزه آموزش همراه با تولید در فنی و حرفه‌ای موفق بوده است تصریح کرد: مازندران به همراه هرمزگان پایلوت حمایت از زنان کارآفرین و جوانان در کشور شده است.

نظری با اشاره به  فعالیت دو هنرستان مستقل در مرکز استان و دو هنرستان در غرب مازندران، افزود: ۴۰۰ نفر از دانش آموزان استان در امور زراعی، باغات و ماشین آلات کشاورزی مشغول تحصیل هستند.

نظری با بیان اینکه ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وارد بازار کار می‌شوند تصریح کرد: باید زمینه کسب و کار را برای فارغ‌التحصیلان فراهم کنیم.

وی با تاکید بر تبدیل ایده به تولید گفت: بسیاری از آحاد جامعه هنوز با مقوله تجاری‌سازی آشنا نیستند.

وی از تشکیل ستاد توسعه کارآفرینی در  کشور و استان خبر داد و گفت: باید ایده‌های علمی دانش آموزان و دانشجویان، تجاری‌سازی شود ولی در کشور اکنون اینطور نیست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر دوری از مدرک‌گرایی در جامعه افزود: امیدواریم بتوانیم زمینه کسب و کارهای موفق را برای دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.