​ایلام - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام گفت: استان ایلام از لحاظ کشف جرایم فضای سایبری، جزء اولین استان های موفق کشور است.

ایلام از لحاظ کشف جرائم سایبری؛ از موفق ترین استان های کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین کلانتری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز پلیس فناوری و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس فتا دو ماموریت مهم پیشگیری از جرائم سایبری و مبارزه با جرائم حوزه فضای مجازی را عهده دار است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی از یک طرف تهدید و از سوی دیگر نیز نوعی فرصت است، افزود: اگر در این زمینه اطلاع رسانی لازم به عمل آید و مردم با تهدیدهای این فضای فراگیر آشنا شوند، از فرصت های این رسانه می توان به نحو شایسته بهره برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام به تلاش های نیروهای متخصص شاغل در پلیس فتای استان اشاره کرد و بیان داشت: استان ایلام از لحاظ کشف جرایم فضای سایبری، جزء اولین استان های موفق کشور است.

حسین کلانتری پرداختن به امر آموزش عمومی در حوزه فضای مجازی را یکی از ضرورت ها و انتظارهای عمومی جامعه از متولیان امر، ارزیابی کرد و یادآور شد: امروزه وقوع برخی جرایم نظیر سرقت و کلاهبرداری به شیوه های نوین در فضای حقیقی و مجازی؛ حساسیت و رعایت تمام مسائل حفاظتی و امنیتی در جامعه را دوچندان کرده است و مردم بایستی در این خصوص کاملاً هوشیار و آگاه باشند.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت های پلیس بر مبنای احساس آرامش و ایجاد امنیت در جامعه پایه ریزی شده است، خاطرنشان ساخت: کشف ۹۷ درصدی جرایم سایبری در استان؛ حاصل هوشیاری پلیس فتای استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام تصریح کرد: مردم باید به خوبی بدانند و قدردان باشند که چشمانی بیدار و دستانی توانمند وجود دارد که به صورت شبانه روزی برای تأمین امنیت و آرامش جامعه در تلاش هستند.

حسین کلانتری تأکید کرد: مجموعه استانداری ایلام برای راه‌اندازی و تجهیز مراکز پلیس فتا در شهرستان های تابعه استان، آمادگی کامل دارد.

وی اظهار داشت: برای کاهش جرایم در فضای سایبری لازم است که همه دستگاه ها، نهادها و اصحاب مطبوعات و رسانه ها بویژه صدا و سیما؛ نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.