بهشهر- مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: ۸۵۰ میلیارد تومان از پروژه های بندر امیرآباد آماده بهره برداری است و در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

۸۵۰  میلیارد تومان سرمایه گذاری در بندر امیرآباد آماده بهره برداری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی خدمتگزار صبح سه شنیه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: ۶ پست اسکله، تجهیزات تخلیه و بارگیری، سیلوی غلات، مجتمع تولید کاغذ، کارخانه فولاد، مخازن ۵ هزارتنی روغن خوراکی و لایروبی، از  پروژه های آماده بهره برداری می باشد.

وی از آغاز عملیات اجرایی کارخانه های ام دی اف و آرد ۵۰ هزار تنی خبر داد و یادآور شد: تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بندر امیرآباد اتفاق افتاده است که از این میان ۱۱۵۰میلیارد تومان سرمایه گذاری طی سه سال گذشته اتفاق افتاده است.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان اینکه بندر امیرآباد پایلوت غلات کشور در شمال کشور است، اظهار کرد: حدود ۱۷۵هزارتن سیلو برای ذخیره غلات ایجاد گردید که این ظرفیت تا تا بهمن ماه جاری به ۲۲۵ هزارتن ارتقا خواهد یافت.

خدمتگزار با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات تخیله و بارگیری شامل مکنده های تخلیه غلات و جرثقیل از طریق بخش خصوصی وارد بندر شده است، گفت: علاوه بر این یک دستگاه جرثقیل ۶۴ تنی در حال مونتاژ و یک جرثقیل دیگر تا پایان سال وارد می شود.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه ریزی برای خرید ۴ دستگاه جرثقیل ۶۴تنی دیگر با هزینه ۱۵میلیون یورو صورت گرفته است.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از کاهش ۲۰ درصدی واردات و ۲۵ درصدی صادرات طی سالجاری خبر داد و افزود: در راستای خودکفایی در تولید گندم، امسال واردات گندم صورت نگرفت.

خدمتگزار به افزایش ۲۶درصدی واردات طی دو ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در راستای حمایت از تولید داخلی، تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات آهن آلات درنظر گرفته شد تا حجم واردات کاهش یابد.

وی با بیان اینکه از نظر عملیات تخلیه و بارگیری، سرمایه گذاری و زیرساخت ها سومین بندر کشور هستیم، ادامه داد: امیرآباد تنها بندر نسل سوم بوده و بندر شاخص در زمینه صنعت، تولید و سرمایه گذاری می باشد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در پاسخ به سوال قدس آنلاین از بهره برداری از اسکله رورو در نیمه اول سال آینده خبر داد و گفت: امیرآباد تنها بندر دارای قابلیت اسکله رورو می باشد و با افتتاح این پروژه، اسکله های بندر به خطوط راه آهن متصل خواهند شد.

خدمتگزار از اشتغال ۳ هزار نفر در بندر امیرآباد اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از کارخانه های نئوپان و مبل، ظرفیت اشتغال به ۴ هزار نفر خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما از نشست مشترک مدیران بنادر کشورهای حاشیه خزر بعد از تعطیلات ژانویه خبر داد و یادآور شد: در نشست قبلی مسائل و مشکلات فی مابین مطرح و مرتفع گردید.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین مبنی بر رعایت مسائل زیست محیطی تاکید کرد: کلیه کارخانجات تولیدی با دریافت مجوز زیست محیطی راه اندازی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.