نماینده پارلمان مصر درباره علت تردیدهای مصر در برقراری رابطه با جمهوری اسلامی ایران گفت که پاره ای شرایط سیاسی و نگران های برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، بر روابط مصر و ایران اثرگذار بوده است.

نماینده مصری: شرایط سیاسی و عرب های خلیج بر روابط مصر و ایران اثرگذار هستند

به گزارش "قدس آنلاین"؛ 'سعد الجمال' روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود که پاره ای شرایط سیاسی و همچنین نگرانی های برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تاکنون مهمترین عوامل در برقراری روابط طبیعی بین مصر و ایران بوده است.
وی اضافه کرد که مصر بعد از 30 ژولای 2013، شرایط جدیدی را به رهبری حکیمانه خود آغاز کرده که منادی وحدت و محترم شمردن اختلاف نظرها و عدم دخالت در امور دیگر کشورها است.
این نماینده پارلمان مصری پیش بینی کرد که با زوده شدن نگرانی های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نسبت به ایران، روابط بین دو کشور بزرگ مصر و ایران به شرایط طبیعی برگردد.
وی در خصوص موضع مصر نسبت به سوریه گفت که مصر همچنان نقش مثبتی در بحران سوریه ایفا می کند اما این نقش به معنی دفاع از شخص خاصی نیست.
الجمال ادامه داد که دولت مصر از همان ابتدای بحران سوریه، مخالف آسیب دیدن و نابودی نهادهای این کشور بود و معتقد است که هرکس در حق مردم سوریه مرتکب جرم و جنایتی شده باید بازخواست شود.
وی تاکید کرد که باید همه تلاش ها در حال حاضر معطوف مهار کردن تروریسم در کشور سوریه شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.