خرم آباد- نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عدم مسئولیت پذیری دستگاه ها در حل آسیب های اجتماعی، گفت: متاسفانه مسئولان در جلسات خود تنها به ارایه گزارش اکتفا می کنند.

جلسات دستگاه ها تنها به ارائه گزارش منتهی می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی رستمیان با یادآوری سخنان رییس مجلس مبنی بر تاکیدات رهبری درخصوص توجه قوای ۳ گانه به انجام وظایف درحل آسیب های اجتماعی، گفت: برای حل آسیب های اجتماعی کمبود و خلاء قانونی وجود ندارد، بنابراین تنها مشکل موجود در مقابله با آسیب های اجتماعی نبود عزم جدی و ملی میان مسئولان است؛ البته مقام معظم رهبری به درستی به این موضوع یعنی عزم قوای ۳ گانه بر حل آسیب های اجتماعی اشاره و تاکید کردند.

  نماینده مردم سلسله و دلفان درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر تدبیر مسئولان درجهت جمع آوری ناهنجاری های اجتماعی، افزود: متاسفانه درحال حاضر تداخل کاری میان دستگاه ها درحوزه آسیب های اجتماعی وجود دارد، به طوری که برخی اقدامات بر عهده سازمان بهزیستی، قسمتی در اختیار نیروی انتظامی و انجام بخشی از اقدامات نیز در اختیار وزارت کشور و شهرداری گذاشته شده است؛ اما درمرحله پاسخگویی هیچ کدام از دستگاه ها پاسخی از خود ارائه نداده اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در انجام وظایف و پاسخگویی هیچ دستگاهی مسئولیت پذیر نیست، بنابراین تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری و تعامل میان قوای ۳ گانه درجهت رفع خلاء ها است و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مسئولان در ۳ قوه باید در جهت کاهش آسیب های اجتماعی مسئولیت پذیر باشند؛ از این رو  باید از طرح مسائل شعارگونه پرهیز و اقدامات عملیاتی انجام شود.

علی رستمیان با تاکید بر حل چالش آسیب های اجتماعی به دست همه مسئولان،گفت: تاکیدهای مقام معظم رهبری بر حل آسیب های اجتماعی برای همه فصل الخطاب است و در راستای توجه به فرمایش ایشان باید مصوبات مجلس دربرنامه ششم توسعه را در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی اجرا کرد، بنابراین در این شرایط هیچ بهانه ای از سوی دستگاه ها برای بی توجهی به کاهش آسیب های اجتماعی پذیرفتنی نیست.  این نماینده مردم درمجلس دهم با یادآوری برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون اجتماعی میان دستگاه های مرتبط با بحث آسیب های اجتماعی، افزود: نمایندگان کمیسیون اجتماعی به دنبال هماهنگی بیشتر میان دستگاه های هم عرض درحوزه آسیب های اجتماعی هستند، ضمن اینکه وظایف دستگاه ها به طور ویژه باید در این حوزه مشخص شود.

  نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مجلس از بُعد نظارت خود در اجرای مصوبات برنامه ششم توسعه استفاده می کند، گفت: مجلس بی توجهی دستگاه ها در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را به مقام معظم رهبری و سران ۳ قوه گزارش می دهد، زیرا با عزم جدی مسئولان کاهش آسیب های اجتماعی امکان پذیر است، بنابراین مسئولان بهتر است به جای متهم کردن دستگاه و نهاد دیگر در این حوزه مسئولیت پذیر باشند.  رییس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مواد مربوط به آسیب های اجتماعی در لایحه برنامه ششم، گفت: بررسی آسیب‌های اجتماعی طی ۳ جلسه در محضر مقام معظم رهبری مورد کنکاش قرار گرفت، در این جلسات بحث‌های زیادی شد که بخشی از آن بحث‌ها و نظرات رهبری در برنامه ششم آمده است، همچنین رهبری انتظار انجام وظایف در خصوص آسیب‌های اجتماعی را از سوی تمامی قوا داشتند.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.