یزد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از راه‌اندازی ۴۰۱ حوزه انتخابی شهری و روستایی برای این دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای در استان یزد خبر داد.

۴۰۱ حوزه انتخابی برای انتخابات شوراهای اسلامی در استان یزد راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی طالبی صبح  سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: ستاد انتخابات استان یزد برای برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از حدود یک هفته قبل آغاز شده است.

وی گفت: ۶ کمیته فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی، استعلامات و حراست، حقوقی، مالی و پشتیبانی و کمیته امنیتی در ستاد انتخابات استان یزد تشکیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه روند انتخابات بر اساس برنامه زمانبندی وارد فاز اجرایی می‌شود اظهار داشت: در انتخابات شوراها کار اجرایی از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و همزمان تشکیل هیات‌های اجرایی را در سطح شهرستان‌ها خواهیم داشت و از ۳۰ اسفند به مدت ۷ روز نام‌نویسی ادامه دارد.

طالبی گفت: از ۳۰ اسفند امسال ثبت نام از کاندیداها شروع و به مدت هفت روز تا ششم فروردین ۹۶ ادامه پیدا می‌کند و بعد از بررسی صلاحیت‌ها و اعلام نتایج نهایی، تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراها از ۲۱ اردیبهشت تا ۲۷ اردیبهشت انجام می‌شود.

وی افزود: در انتخابات رسیاست جمهوری برنامه زمانبندی متفاوت است و از ۲۲ فروردین آغاز می‌شود و از این تاریخ ثبت نام از داوطلبان انتخابات به مدت ۵ روز تا ۲۶ فروردین انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات یزد  گفت: تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به مدت ۲۰ روز و تا ۲۸ اردیبهشت انجام می‌شود وانتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای یزد در ۴۰۱ حوزه انتخابی شهری و روستایی برگزار می‌شود که ۲۰ حوزه شهری و ۳۸۱ حوزه روستایی است.

رئیس ستاد انتخابات یزد اظهار داشت: برای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار جمعیت،  شرط سواد خواندن و نوشتن، روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار شرط دیپلم، شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت مدرک فوق دیپلم یا معادل آن و برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر مدرک لیسانس یا معادل لیسانس برای ثبت نام لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.