گرگان- مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: سیاست کلی ما در استان مدرسه محوری است تا مدارس نشاط و پویایی بیشتری داشته باشند.

پویایی مدارس در گرو اجرای سیاست مدرسه محوری است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا وطنی ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس که در تالار همایش های مجتمع فرهنگیان این شهر برگزار شد سیاست کلی آموزش و پرورش را در این استان مدرسه محوری دانست و اظهار کرد: براساس این سیاست که به مدارس استان ابلاغ شده، ضمن واگذاری اختیارات کامل به مدیران مدارس، آن ها را از یک نیروی جزء در آموزش و پروش شهرستان ها، به یک محور در اجرای برنامه ها و سیاست ها تبدیل کرده ایم.

وی این سیاست را مرتفع کننده مشکلات ارتباطی و اداری دانست و گفت: در این طرح مدیران با تشکیل شورای مدرسه متشکل از خروجی شوراهای سه گانه معلمان، دانش آموزی و اولیا اختیاراتی را دارند که می توانند برنامه ای ابتکاری و مدرسه محور را اجرایی کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه از مدیران در شهرستان ها انتظار داریم اختیارات خود را در شوراهای سه گانه تقسیم کرده و به مسئولان آن تفویض کنند، گفت: این مسئله می تواند بر پویایی و نشاط مدارس بیافزاید.

وی ادامه داد: در تشکیل شورای اولیای مدیران تلاش کنید در مرحله گزینش و تأیید کاندیداها، کسانی را انتخاب کنند که ضمن داشتن تخصص و تعهد از تجربه خوبی نیز برای رفع مشکلات مدارس برخوردار باشند.

وطنی بر تشکیل کارگروه‌های مختلف ذیل شورای معلمان با عنوان کارگروه‌های ورزشی، بهداشتی، فرهنگی، علمی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: اگر این کارگروه‌ها با مدیریت معلمان مرتبط با عنوان کارگروه تشکیل شود می‌تواند طرح‌های ویژه و کارشناسی در حوزه‌های تخصصی ارائه نماید که کمک بزرگی به مدارس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.