رفسنجان- استاد دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله و رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی و فناوری گفت: با توجه به تهدیدهای جدی زیست‌محیطی باید فرهنگ سبک زندگی سالم ترویج یابد.

تهدید های زیست محیطی بسیار جدی است/  مردم در خوراک، لوازم آرایشی و ... دقت کنند

به گزارش قدس آنلاین، علی کرمی ظهر سه شنبه در نخستین همایش تغذیه و بیوتروریسم در سالن شهید ذکریای این شهر اظهار داشت: تهدیدهای زیست‌محیطی چهره عوض کرده و جدی است.

وی بیان داشت: هرچند ترور بیولوژیک سر جای خود قرار دارد، اما اصل قضیه این است که از راه غذا، هوا، آب، لوازم آرایشی و ... وارد زندگی مردم شده است.

کرمی تصریح کرد: مردم باید در خوراک، لوازم آرایشی و ... دقت کنند، زیرا در هر محصول بیولوژیک احتمال آلودگی وجود دارد.

وی افزود: تنها راهکار برای مقابله با تهدید مذکور این است که به سمت الگوی زندگی سالم برویم و از خوردن فست‌فود، نمک زیاد، محصولات تراریخته و ... خودداری کرده و غذای ارگانیک مصرف کنیم.

فوق تخصص مهندسی ژنتیک ادامه داد: با توجه به اینکه تهدیدهای بیولوژیک پیچیده شده است، باید فرهنگ سبک زندگی سالم در بین مردم ترویج یابد، این تهدیدها به راحتی از راه آب و هوا و دیگر عوامل وارد زندگی می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه مردم حق دارند، بدانند، چه مصرف می‌کنند، عنوان کرد: مسؤولان وظیفه دارند به مردم بگویند، غذای سالم چیست و مردم حق مطالبه‌گری دارند و باید آن را بالا ببرند.

رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی و فناوری گفت: رسانه‌ها در زمینه آلودگی‌های بیولوژیک، سلامت آب و هوا، رشد بیماران در بیمارستان‌ها و ... تحقیق کنند و آگاهی مردم را افزایش دهند.

وی ابراز داشت: همچنین ضرورت دارد رسانه‌ها در زمینه تهدیدهای نوین بیولوژیک ورود کرده و از مسؤولان پاسخ بخواهند، علوم‌پزشکی تنها متولی درمان نیست، بلکه پاسخگوی غذای مردم هم هست.

کرمی با بیان اینکه برخی ترورهای بیولوژیکی مشکوک است و نمی‌توان آن‎ها را اثبات کرد، اذعان داشت: چند نوع محصول تراریخته وارد کشور می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.