تبریز- مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: یش بینی می‌شود ۶۵ هزار سالمند نیازمند مراقبت باشد و حدود ۱۵ درصد از سالمندان استان نیز نیازمند حمایت‌های مالی و اقتصادی می‌باشند که تاحد توان از طریق بهزیستی و کمیته امداد، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

۶۵ هزار سالمند در آذربایجان شرقی نیازمند به مراقبت دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، محسن ارشدزاده ظهر امروز در جلسه شورای سالمندان اظهار داشت: آماری در سال ۹۰ اعلام شده است، نشان می‌دهد که در استان آذربایجان شرقی، ۳۶۵ هزار نفر از جمعیت استان سن بالای ۶۰ سال دارند که ۹.۸ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود این درحالی است که متوسط سالمند در کشور ۸.۲ درصد می‌باشد.

وی ادامه داد: بالا بودن شاخص سلامت استان، عامل بیشتر بودن آمار متوسط سالمند استان نسبت به کشور است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی بیان داشت: پیش بینی می‌شود ۶۵ هزار سالمند نیازمند مراقبت باشد و حدود ۱۵ درصد از سالمندان استان نیز نیازمند حمایت‌های مالی و اقتصادی می‌باشند که تاحد توان از طریق بهزیستی و کمیته امداد، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی به رویداد بزرگ «تبریز ۲۰۱۸» که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است اشاره کرد و گفت: سال آینده استان ما پذیرای میهمانان خارجی خواهد بود که از این میان توریست‌های سالمند هم به تبریز خواهند آمد؛ لزوم آماده سازی شهر برای سالمندان و معلولان می تواند وجهه خوبی را برای دیگر کشورها تعبییر کند و استان ما را به شهر میزبان سالمند و معلول معرفی سازد.

ارشدزاده خاطر نشان ساخت: آمار مراقبت از سالمندان در خانه در استان ما با توجه به تعصبات، آمار بسیار خوبی است که تنها دو درصد از سالمندان استان در مراکز نگهداری سالمندان و مراکز اجتماعی نگهداری و حدود ۹۸ درصد سالمندان در خانه مراقبت می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.