تبریز- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از حمایت‌های دولت ژاپن از طرح‌های زیست‌محیطی کشورمان به ویژه احیای دریاچه ارومیه، گفت: آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافته است.

سطح آب دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علی نواداد در دیدار با سفیر ژاپن در حاشیه برنامه ماه فرهنگی این کشور در تبریز، اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب آشنایی مردم آذربایجان شرقی با سنت‌ها و آیین‌های ملت‌های دیگر می‌شود و مدیریت استان از این برنامه‌ها حمایت می‌کند.


وی ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت ژاپن از طرح‌های زیست‌محیطی کشورمان به ویژه احیای دریاچه ارومیه، تصریح کرد: امیدواریم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

نواداد با اشاره به اقدامات مناسبی که در این زمینه صورت گرفته، گفت: سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافته است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸، عنوان کرد: انتقال  تجربیات کشور ژاپن در این زمینه برای ما مفید خواهد بود.

وی اضافه کرد: خواهرخواندگی میان تبریز و شهرهای ژاپن سبب هرچه گرم‌تر شدن روابط میان دو کشور می‌شود.

نواداد تاکید کرد: آذربایجان شرقی با دارا بودن بیش از ۴۰۰ کارخانه در زمینه قطعات خودرو، ریلی و همچنین تامین قطعات نفت و پتروشیمی در تبریز یکی از قطب‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود که امیدواریم با حمایت‌های سفارت ژاپن، انتقال تکنولوژی این کشور به تبریز سریع‌تر انجام پذیرد.

سفیر ژاپن در ایران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از بهترین گروه‌های موسیقی کشورش در برنامه ماه فرهنگی ژاپن در تبریز حضور دارد، اظهار داشت: برگزاری کنسرت این گروه در تبریز و تلفیق آن با موسیقی آذربایجانی موجب گسترش اشتراکات فرهنگی دو کشور می‌شود.

هیرویاسو کوبایاشی افزود: باید در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی روابط ژاپن با تبریز گسترش یابد که در این خصوص قرارداد خواهرخواندگی تبریز با شهرهای ژاپن عمل پسندیده‌ای است.

وی با اشاره به گذشت یک سال از اجرای توافق برجام و عمل کردن ایران به تعهدات خود، خاطرنشان کرد: ژاپن از این توافق حمایت می‌کند چرا که ایران گام‌های مهمی در این زمینه برداشته و اعتماد جهان به ایران بالا رفته است.

کوبایاشی در ادامه تاکید کرد: ژاپن همچون سال گذشته در زمینه محیط زیست و احیای دریاچه ارومیه در کنار ایران خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.