رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: کار ساخت ضریح جدید حرم امامین عسکریین(ع) در قم به پایان رسیده و به دنبال انتقال آن به سامرا تا پایان سالجاری و نصب آن هستیم.

ساخت ضریح جدید امامین عسکریین (ع) پایان یافت

به گزارش «قدس آنلاین»،  حسن پلارک روز سه شنبه با بیان اینکه این ستاد از سال ۸۰ برای باز سازی عتبات عالیات در عراق مستقر و فعالیت خویش را آغاز کرده است، افزود: طی این مدت توانستیم با عنایت اهل بیت (ع) کارهایی از قبیل توسعه فضای حرم ها، توسعه رواق ها و ساخت صحن های جدید در برخی از حرم ها را انجام دهیم.
به گزارش ستاد بازسازی عتبات و عالیات، ‌ وی در باره وضعیت ضریح امامین عسکریین (ع) گفت: کارهای مربوط به ساخت این ضریح بعد از گذشت ۴ سال در قم به پایان رسیده و برای ساخت آن از ۱۰ و نیم تن چوب ساج، ۴ و نیم تن نقره، ۷۰۰ کیلوگرم روکش طلا و ۳ تن مس استفاده شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: تلاش ما اینست تا این ضریح را تا سالروز ولادت حضرت زهرا (س) به شهر سامرا عراق منتقل کرده و بتوانیم عملیات نصب آن را انجام دهیم.
پلارک خاطر نشان کرد: قطعات این ضریح برای انتقال دمونتاژ شده و در صندوق های مخصوص برای حمل به عراق قرار خواهد گرفت و بعد از انتقال به سامرا، عملیات نصب آن را آغاز خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.