گروه ایرباس قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی نمونه اولیه‌ای از یک خودروی خودران پرنده را برای فرار از ترافیک شهرها به پرواز دربیاورد.

تاکسی هوایی تا پایان ۲۰۱۷ به پرواز درمی‌آید

به گزارش«قدس آنلاین»، این شرکت هواپیماسازی سال پیش بخشی با عنوان "حمل و نقل هوایی شهری" را راه‌اندازی کرد که به بررسی مفاهیمی همچون خودروهای پرنده تاکسی‌مانند یا مشابه بالگرد برای انتقال چند مسافر می‌پردازد. هدف ایرباس این است که مسافران بتوانند مشابه سیستم‌های خودروی کرایه اینترنتی، این خودروهای هوایی را نیز با یک اپلیکیشن رزرو کنند.

تام اندرس، مدیرعامل ایرباس در نشست فناوری دیجیتال DLD در مونیخ اظهار کرد: ۱۰۰ سال پیش، حمل‌ونقل شهری از زیرزمین آغاز شد و اکنون ما از امکانات فناورانه برای رفتن به بالاتر از سطح زمین برخورداریم.

وی اظهار امیدوار کرد که ایرباس بتواند یک خودروی پرنده نمایشی را برای حمل یک مسافر تا انتهای سال ۲۰۱۷ به پرواز دربیاورد.

به گفته آندرس، این پروژه اکنون در مرحله تجربی قرار داشته اما ایرباس این سطح از توسعه را جدی می‌داند. این شرکت به دنبال فناوری‌های پاک است تا از آلوده‌سازی بیشتر شهرها جلوگیری شود.

مدیرعامل ایرباس همچنین این اقدام را در کاهش هزینه‌ها برای برنامه‌ریزان زیرساخت‌های شهری مفید دانست زیرا نیازی به ساخت پل‌ها و جاده‌های چند میلیارد دلاری نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.