مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر با استفاده از مزیتهای فرهنگی خودمان و بهره گیری از بیان در پرتو کلام وحی محتوایی را در اختیار مخاطبان قرار دهیم قطعا توجه افراد بسیاری را به خود جلب خواهیم کرد.

ساخت آثار هنری با استفاده از مزیت‌های فرهنگی و دینی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از فیلمسازان جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش و هنرمندان حوزه هنری خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: امروز هفت هزار شبکه ماهواره ای حرفی یکسان می زنند.

وی افزود: آثار هنری که در تولید آنها از مزیتهای فرهنگ دینی و ملی بهره گرفته می شود در جذب مخاطب موفقتر هستند.

تولیت آستان قدس رضوی به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه «اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند بی‌شک از ما پیروی می ‌کردند» اشاره و بیان کرد: اگر این محاسن کلام را در قالب آثار هنری همچون فیلم، سریال، پویانمایی، شعر، نثر تصویر تبیین کنیم به مراتب اثرگذاری بیشتری از چند سخنرانی و منبر خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به نیازهای مخاطب در ارائه محصولات فرهنگی و هنری ادامه داد: در عین حال هنرمندان ما باید به مقوله ذائقه سازی نیز توجه داشته باشند.

آیت الله رئیسی گفت: گمشده انسان معاصر امروز آموزه های ارزشمند قرآن کریم و اهل بیت اطهار(ع) است و اگر عده ای بگذارند که انسانها با این مفاهیم گرانقدر آشنا شوند بطور قطع همگان از آن استقبال می کنند.

وی افزود: شما هنرمندان تلاشتان را برای نشان دادن زیباییهای کلام اهل بیت(ع) به کار ببندید و بدانید که امام رضا(ع) به نتیجه رسیدن کارتان را تضمین کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.