مشهد- به گفته کارشناس تحقیق اداره کل هواشناسی استان طبق وضعیت بارش های استان در آذر ماه امسال تمام نقاط استان به جز شهرستان‌های درگز، فریمان و تربت جام حکمفرما شده است.

خشکسالی در خراسان رضوی ریشه دوانده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حامد علوی شهری گفت: بررسی وضعیت بارشی در ۱۲ ماهه منتهی به آذر ماه ۹۵ نیز نشان می دهد نیمه شمالی استان با ترسالی و نیمه جنوبی استان با خشکسالی همرا ه بوده، اما در سایر نقاط استان شرایط نرمال بوده است.

وی همچنین اظهار کرد: متوسط بارش استان در سال زراعی جاری تا پایان آذرماه ۶/۱۲میلیمتر بوده در حالی که این میزان در سال گذشته ۳/۴۸ و در دوره آماری ۰/۴۴ میلیمتر بوده است.

 وی خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط بارندگی استان نسبت به سال گذشته ۷/۳۵ میلیمترنسبت به دوره آماری ۳/۳۱ میلیمتر کاهش داشته است.

او همچنین بیان داشت: مجموع بارش تا پایان آذر ماه سال زراعی ۹۶-۹۵ از ۹/۰ تا ۶/۳۴ میلیمتر در شهرستان‌های استان متغیر بوده است.

به گفته وی بیشترین بارندگی سال زراعی از کلات نادر به میزان ۶/۳۴ میلیمتر گزارش شده است که نسبت به سال گذشته بارندگی این شهرستان کاهش داشته است.

او گفت: کمترین بارندگی به شهرستان خواف به میزان ۹/۰ میلیمتر گزارش شده است.

وی در پایان اذعان داشت: در سال زراعی جاری تا پایان آذرماه بارندگی مشهد ۳/۱۶ میلیمتر بوده است که در مدت مشابه سال گذشته ۴/۴۷ میلیمتر  و مدت مشابه دوره آماری بلند مدت ۹/۲۴۳  میلیمتر بوده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.