کرج- رئیس بنیاد البرز شناسی گفت: ۷۲ روستا از این استان در آمار رسمی استانی - کشوری محاسبه نشده در حالی که این روستاها دارای سکنه در برخی از فصول سال هستند یا به اصطلاح دارای جمعیت شناورند.

۷۲ روستا در البرز در آمار رسمی محاسبه نشده است

به گزارش قدس آنلاین، مهراب رجبی گفت: اداره کل توسعه روستایی استانداری البرز تعداد روستاهای این استان را ۲۲۸ مورد اعلام کرده است در حالی که تعداد واقعی روستاهای این استان بیش از این تعداد است.

وی اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته در حال حاضرحدود ۳۰۰ روستا در البرز وجود دارد زیرا جمعیت در این روستاها به دلیل کوهستانی بودن به ویژه در فصل سرما به صورت شناور است لذا ضرورت دارد ۷۲ روستا به آمار رسمی روستایی استان افزوده شود.

وی بیان کرد: برخی روستاها همچون روستای ورزن تنها در ماه‌ها و فصول خاصی از سال دایر هستند به همین دلیل در آمار روستاهای استان محاسبه نشده‌اند. برخی از روستاها نیز به دلیل مجاورت و نزدیک بودن به روستاهای بزرگ‌تر، به نوعی با روستای همسایه ادغام شده‌اند.

وی با اشاره به پراکندگی روستاهای البرز اضافه‌کرد: هم اکنون ۱۰ روستا در اشتهارد، ۷۱ روستا در ساوجبلاغ ، ۶۴ روستا در طالقان، ۴۸ روستا درآسارا ، ۲۸ روستا در نظرآباد، شش روستا درکرج و یک روستا در فردیس وجود دارد.

وی‌گفت: متاسفانه بسیاری از البرزنشینان نیز از وجود روستاهای بکردر استان خود بی خبرند و برای تفریح و استراحت به استان‌های دیگر سفر می‌کنند.
وی اضافه‌کرد: معرفی جاذبه‌های روستاهای استان به برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی مناسب از سوی مسئولین و رسانه‌های‌گروهی نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.