سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با سرمربی تیم ملی ایران مبارزه کردم برای اینکه بتوانم موقعیت تیمم را حفظ کنم و بتوانم تیمم را برای مسابقات آماده نگه دارم.

برانکو:‌ با سرمربی تیم ایران مبارزه کردم تا بتوانم موقعیت تیمم را حفظ کنم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، سایت خبری tportal گفت‌وگویی را با برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس انجام داده است.

در ابتدای این گفت‌وگو مقدمه‌ای درباره حضور سرمربیان کروات در لیگ‌های مختلف جهان بیان شده است و به عملکرد موفق برخی‌ از آن‌ها از جمله اسلاون بیلیچ در وستهام، نیکو کواچ در اینتراخت فرانکفورت و ایوانا یوریچ در جنوا اشاره شده است، در منطقه آسیا هم در منطقه شرق به حضور  این مربیان اشاره شده و اینکه در غرب آسیا هم سرمربیانی نظیر زلاتکو دالیچ در العین امارات که این تیم را به فینال لیگ قهرمانان آسیا و همچنین استارسیویچ در القادسیه کویت که با این تیم قهرمان شد، زوران مامیچ در النصر عربستان، استیماچ در الشحانیه قطر اشاره کرده است.

اما در میان همه این سرمربیان؛ tportal به نتایچ چشمگیر برانکو ایوانکوویچ که سرمربی‌گری پرسپولیس را برعهده دارد و با این تیم در مسیر قهرمانی قرار دارد مفصل پرداخته شده و با این سرمربی کروات به مصاحبه پرداخته است.

پرسپولیس موفق‌ترین باشگاه فوتبال ایران است البته از از سال 2008 نتوانسته در لیگ ایران عنوان قهرمانی را بدست آورد.

برانکو که پیش از این تیم ملی ایران را در جام جهانی 2006 هدایت می‌کرد درباره عملکردش در پرسپولیس در فصل گذشته گفت: پرسپولیس فصل قبل شانس اصلی قهرمانی به شمار می‌رفت، اما در تفاضل گل کم آورد و در شرایطی که با استقلال خوزستان هم‌امتیاز بودیم، اما نتوانستیم به قهرمانی برسیم. ما فصل قبل شانس قهرمانی داشتیم، اما با وجود قهرمان نشدن این یک موفقیت برای ما بود.

البته در شرایطی که برانکو بتواند با پرسپولیس به قهرمانی در لیگ برتر ایران برسد، پس از تومیسلاو ایویچ، مبدل به مربی می‌شود که در سه کشور به قهرمانی لیگ رسیده است.

* مصاحبه tportal به شرح زیر است:

موفقیت مربیان کروات در شرق آسیا جالب است.

من می دانم که قیمت و هزینه سرمربیان اسپانیایی و مربیان پرتغالی چقدر بالا است، اما حضور سرمربیان کروات در اینجا غالب است. من تقریبا هر روز با زلاتکو دالیچ سرمربی العین در ارتباط هستم و می‌دانم که او با تمام قلبش در آن‌جا مربیگری می‌کند و این نشان از کار حرفه‌ای سرمربیان کروات دارد.

چرا از بازیکنان کروات کمتر استفاده می‌کنید؟

بله این مسئله وجود دارد، اما در اینجا برای حفظ بازیکنان داخلی، باشگاه‌ها مجاز به استفاده از سه بازیکن خارجی هستند و یک بازیکن با گذرنامه آسیایی. البته ما الان دو بازیکن اوکراینی و رادوشوویچ را در پرسپولیس داریم و از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

خرید بازیکنان فوتبال جهان توسط چینی‌ها را چطور می‌بینید؟

مسئولان ورزش چین، فوتبال را دوست دارند و روشن است که آن‌ها می‌خواهند فوتبال را در کشورشان ترویچ دهند. اما تنها هزینه‌های میلیاردی برای این موضوع کافی نیست. زمانی که من در سال 2011 در چین بودم، بسکتبال ورزش اول و محبوب چینی‌ها بود، چرا که از بازیکنان NBA در این ورزش استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر فوتبال در این کشور محبوب شده و گام به توسعه بر می‌دارد.

آیا حضور تیم ملی کرواسی در تورنمنت چین به خوبی برنامه‌ریزی شده بود؟

همان‌طور که گفتم فوتبال در چین در حال رشد است و به همین دلیل این تورنمنت را برگزار کرد. درست است، کرواسی نتایج خوبی نگرفت و در رده چهارم قرار گرفت، اما مهم نیست و این می‌تواند مقدمه‌ای برای پیروزی و پیشرفت باشد. فکر می‌کنم تصمیم فدراسیون کرواسی درست بود. شما می‌دانید که در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فرصتی برای آزمون و خطا نیست و من در موقعیت مشابه با سرمربی تیم ملی ایران مبارزه کردم برای اینکه بتوانم موقعیت تیمم را حفظ کنم و بتوانم تیمم را برای مسابقات آماده نگه دارم. اما در کرواسی این‌گونه نیست و یک‌ماه زمان برای لیگ وجود دارد و نبود و غیبت بازیکنان خیلی احساس نمی‌شود.

هفته گذشته درباره 48 تیمی‌شدن مسابقات فوتبال جام‌جهانی تصمیماتی گرفته شد و نظر شما در این باره چیست؟

دقیق نمی‌دانم و پیش‌بینی دشوار است، اما فکر می‌کنم با 48 تیمی‌شدن جام‌جهانی کیفیت رقابت‌ها پایین می‌آید و ممکن است علاقه‌مندان به فوتبال کاهش پیدا کنند. از سوی دیگر این فرصت وجود دارد تا تیم‌هایی که به جام‌جهانی نرفته‌اند راهی این مسابقات شوند، اما باید بدانیم حضور بازیکنان در این مسابقات که برخی از آن‌ها 60، 70 و یا 80 بازی انجام داده‌اند ممکن است باعث افزایش مصدومیت آن‌ها شود و به نظر می‌رسد افکار تجاری و مالی برای این تصمیم در اولویت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.