گناباد-جمعی از شهروندان گنابادی با حضور در مجتمع فرهنگی مذهبی علمدار با حضور مسوولان نسبت به تغییر وضعیت بیمارستان ۲۲ بهمن اعتراض کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

شهروندان گنابادی به تغییر وضعیت بیمارستان ۲۲ بهمن اعتراض کردند

به گزارش قدس انلاین چندی پیش خبری در فضای مجازی مبنی بر اعتراض جمعی از  شهروندان گنابادی به تغییر وضعیت بیمارستان ۲۲ بهمن منتشر شد که این اعتراض ها در چند روز اخیر افزایش داشت.

در همین راستا معترضان برای مطالبه گری درخواست خود شب گذشته نشست هم‌اندیشی در خصوص تغییر وضعیت احتمالی بیمارستان ۲۲ بهمن در محل مجتمع فرهنگی مذهبی علمدار و با حضور مسئولان گناباد برگزار کردند.

محمد عطاردی به‌عنوان نماینده شهروندان معترض گفت: شایعاتی مبنی برای واگذاری بیمارستان ۲۲ بهمن به تأمین اجتماعی و تغییر کاربری برای ساخت سوئیت پزشکان وجود دارد اما نباید با ساخت بیمارستان بهلول، بیمارستان ۲۲ بهمن فدا شود.

وی بابیان اینکه هیچ توسعه‌ای در گناباد به معنای حذف یا تضعیف نمی‌باشد، اذعان کرد: هیچ جای قانون نداریم که اجازه از بین بردن اموال دولتی را برای هر مسئولی مجاز کند و گاهی تلف کردن بیت‌المال باکارهای نادرست است و گاهی با افکار نا ثواب.

این شهروند گنابادی به انتقال تجهیزات بیمارستان ۲۲ بهمن به علامه بهلول اشاره و اذعان کرد: وقتی طرح احداث بیمارستان بهلول با تصمیمی منطقی و مدبرانه انجام می‌شود حتماً می‌بایست تجهیزات آن را هم از مسئولین وزارت طلب کرد و نمی‌توان پروژه نیمه‌کاره را به قیمت حذف سایر امکانات شهرستان افتتاح کرد و برای نمایش با نواقص بزرگ فضا را بی‌نقص نشان داد.

عطاردی به برش تیرآهن‌های بیمارستان ۲۲ بهمن در چند سال گذشته اشاره و افزود: چطور مسئولی به خود اجازه می‌دهد در یک جلسه عمومی بیان دارد ما آمادگی اعطای امکانات بیمارستان ۲۲ بهمن را به شهری دیگرداریم ؟

عطاردی عنوان کرد: بنده به نمایندگی از حاضران اعلام می‌کنم تمام تلاشمان را برای حفظ بیمارستان ۲۲ بهمن و تجهیز کامل بیمارستان بهلول قبل از افتتاح نمایشی آن به‌کارگیریم و در این راه هم هر چه از دستمان برمی‌آید را دریغ نمی‌کنیم و جان و مال را برای گناباد محبوبمان خواهیم گذاشت تا آن را در اوج ببینیم.

تغییر کاربری و فروش بیمارستان ۲۲ بهمن منتفی است

مرتضی تجددی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این نشست هم‌اندیشی گفت: ساختمان‌های بیمارستان ۲۲ بهمن با قدمت بیش از ۴۰ سال به‌جز بخش اورژانس و کلینیک بسیار فرسوده است و استفاده مجدد از این فضا برای بیمارستان نیازمند تخریب و احداث مجدد می‌باشد.

وی اظهار کرد: اگر در گناباد یک بیمارستان عمومی وجود داشت، دانشگاه علوم پزشکی ساختمان بیمارستان ۲۲ بهمن را تخریب و بیمارستان جدید را در آنجا احداث می‌کرد اما چون این موقعیت فراهم نبود به‌ناچار مجبور به احداث بیمارستان علامه بهلول در موقعیت کنونی شدیم.

تجددی در خصوص درخواست مردم مبنی بر ادامه فعالیت بیمارستان ۲۲ گناباد افزود: وزارت بهداشت اعطای پروانه بیمارستان بهلول را مشروط بر ابطال پروانه بیمارستان‌های ۱۵ خرداد و ۲۲ بهمن قرار داده است لذا وقتی پرونده بیمارستانی ابطال شد هیچ‌گونه فعالیت پزشکی در آن امکان‌پذیر نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گناباد بابیان اینکه تغییر کاربری و فروش بیمارستان ۲۲ بهمن منتفی است، تصریح کرد: ما به همه واقفان بیمارستان ۲۲ بهمن احترام می‌گذاریم و شرعاً و قانوناً نمی‌توانیم تغییر کاربری در این بیمارستان ایجاد کنیم و تنها هدف استفاده بهینه از فضای موجود می‌باشد.

وی در خصوص انتقال تجهیزات بیمارستان ۲۲ بهمن به علامه بهلول گفت: اکثر تجهیزات بیمارستان علامه بهلول گنابادی خریداری‌شده است اما یک سری تجهیزات در راستای طرح تحول نظام سلامت به بیمارستان ۲۲ بهمن به‌شرط انتقال به بیمارستان جدید داده‌شده است لذا جابه‌جایی تجهیزات از بیمارستان ۲۲ بهمن به علامه بهلول بسیار کم است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کلینیک‌های جراحی‌های محدود یکی از برنامه‌های فعال نگه‌داشتن بیمارستان ۲۲ بهمن است که با اخذ مجوز می‌توان از بخش اورژانس در این خصوص استفاده کرد تا متخصصین به‌صورت خصوصی ارائه خدمت کنند و کلینیک مرحوم کریمی نیز به‌عنوان درمانگاه ادامه فعالیت خواهد داد.

 تجهیزات پزشکی بیمارستان ۲۲ بهمن به علامه بهلول منتقل نمی‌شود

محمد نبی پور فرماندار گناباد نیز در این نشست گفت: گاهی اوقات برخی تحلیل‌ها نه بر اساس احساس درست و دقیق بلکه بر اساس وهمیات بوده است و نگرانی برای مردم ایجاد می‌کند که نگرانی مردم برای مسئولان محترم است.

وی اظهار کرد: بنده در جانمایی بیمارستان علامه بهلول منتقد هستم اما در زمان تصمیم‌گیری احداث بیمارستان بهلول هدف ارائه خدمات بهتر به مردم و جمع‌آوری ۲ فضای کنونی می‌باشد که در این راستا توافق‌نامه‌ای با وزارت بهداشت امضاشده است.

نبی پور افزود: لذا اگر به دنبال اخذ خدمات بهداشتی مطلوب‌تر و ارائه آن در فضای بهتر و جدیدتر هستیم، بیمارستان بهلول این فضا را دارد و این بیمارستان قابل‌مقایسه با بیمارستان‌های فعلی گناباد نیست.

فرماندار گناباد بابیان اینکه تجهیزات پزشکی بیمارستان ۲۲ بهمن به علامه بهلول منتقل نمی‌شود، اذعان کرد: تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال تجهیزات برای بیمارستان بهلول خریداری‌شده است و شاید تنها برخی از تجهیزات جزئی از بیمارستان ۲۲ بهمن به بهلول منتقل شود.

نبی پور بابیان اینکه فرماندار شهری نمی‌تواند در برابر یک منطق عقلی و علمی ایستادگی کند، تصریح کرد: اگر نگاه توسعه‌ای به گناباد داشته باشیم، برای صرفه اقتصادی باید ۲ بیمارستان کنونی باهم تجمیع شود چراکه دولت نمی‌تواند ۳ بیمارستان همزمان حفظ کند.

وی واگذاری ساختمان بیمارستان ۲۲ بهمن به تأمین اجتماعی را بهترین گزینه برای آینده این بیمارستان دانست و افزود: بیش از ۵۰ درصد مردم گناباد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و اگر این کار محقق شود نقش مهمی در خدمت‌رسانی به قشر محروم و مستضعف جامعه دارد.

نبی پور ادامه داد: البته قسمتی که وقف است باید حفظ شود چراکه هدف واقف استفاده درمانی بوده و دانشگاه علوم پزشکی نیز درصدد حفظ نیت واقف است.

ایجاد بیمارستان خصوصی در بیمارستان ۲۲ بهمن

حمید بنایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انتقال بیمارستان ۲۲ بهمن و ۱۵ خرداد به علامه بهلول بر اساس توافق صورت گرفته‌شده باید انجام شود اما برای استفاده مطلوب و موردنیاز از ساختمان‌های بیمارستان کنونی بنده آمادگی همکاری و پیگیری‌های لازم دارد.

وی ادامه داد: یکی از پیشنهادهای بنده برای بیمارستان ۲۲ بهمن، ایجاد یک بیمارستان خصوصی می‌باشد چراکه بنده شاهد حضور شهروندان گنابادی به مشهد و تهران برای درمان در این‌گونه بیمارستان‌ها می‌باشم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.