کارشناس سوری با بیان اینکه ائتلاف بین‌المللی به رغم ادعای مبارزه با داعش در حملات اخیر این گروه به دیرالزور هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد، گفت: تروریست‌ها تصاویر ماهواره‌ای مواضع ارتش سوریه را از آمریکا دریافت کرده‌اند.

کارشناس سوری: آمریکا تصاویر ماهواره‌ای مواضع ارتش در دیرالزور را در اختیار داعش گذاشته بود

به گزار "قدس آنلاین"؛ «حسن حسن» پژوهشگر مسائل راهبردی و نظامی سوریه در گفت وگو با خبرنگار فارس در دمشق اظهار داشت: حملات شدید چند روزه اخیر داعش به شهر دیرالزور که از چندین محور صورت گرفته و اهداف حملات کاملا دقیق مشخص شده بود، ثابت کرد که این گروهک تروریستی مورد حمایت لجستیک ماهواره ای قرار دارد.

وی با اشاره به حمایت ائتلاف بین المللی از داعش افزود: تروریست ها تنها از طریق در اختیار داشتن تصاویر ماهواره ای محل استقرار ارتش سوریه در منطقه دیر الزور و مخفیگاه های موجود در آنجا می توانستند حملاتی به این شدت و دقت را ترتیب بدهند.

حسن افزود: ائتلاف بین المللی در حالی ادعای مبارزه با داعش را می کند که در برهه کنونی هیچ مقابله ای با حملات داعش به دیر الزور نشان نمی دهد و این قضیه ثابت می کند که داعش هیچ گاه هدف ائتلاف بین المللی نبوده بلکه ابزاری برای پیاده کردن نقشه های واشنگتن و طولانی تر کردن جنگ در سوریه است.

کارشناس سوری تاکید کرد: دستاوردهای اخیر ارتش  سوریه و متحدانش در مدت اخیر از فتح حلب که معادلات را دگرگون کرده و تغییراتی در مواضع منطقه و دنیا ایجاد کرد تا تسریع روند آشتی های ملی از جمله نزدیکی اجرای توافق وادی بردی و فراهم شدن فضای مذاکرات در غوطه شرقی این ها همگی صاحبان پروزه صهیونیستی-آمریکایی در منطقه را نگران کرده است.

حسن گفت: گسیل تروریست های داعش به جبهه دیر الزور حامل چندین پیام است که مهم ترین آن متوجه گروه های تروریستی در وادی بردی است تا روحیه آنها بالا رفته و تسلیم نشوند، و بدین ترتیب همچنان قطعی آب دمشق اهرم فشاری علیه دولت سوریه باشد و هسته های تهدید هم در اطراف دمشق باقی بمانند و پیرامون دمشق کاملا امن نشود.

ارتباط حملات داعش به دیر الزور با غیبت آمریکا از نشست آستانه

کارشناس سوری گفت: یکی دیگر از دلایل حمله داعش به دیر الزور این است که آمریکا هنوز غائب نشست آستانه شمرده می شود آن هم نشستی که می تواند به پیشرفت هایی در روند حل سیاسی بحران سوریه و تقریب دیدگاه های طرفین درگیری منجر شود آن هم در غیاب آمریکایی که در اصل خواهان برگزاری چنین نشستی نیست.

حسن تاکید کرد: همین که ارتش سوریه در مقابله با حملات نخستین داعش موفق عمل کرده و توانست تلفات سنگینی بر آن وارد کند به این معناست که در نهایت این عملیات تروریست ها را به شکست خواهد کشاند چون در علوم نظامی، قریب به اتفاق حملات دشمن، اولین حمله خطرناک ترین و شدیدترین آن محسوب می شود و ادامه حملات از عزم دشمن و ظرفیت و تجهیزات آن کم می کند.

کارشناس سوری گفت: صاحبان پروژه آمریکایی-صهیونیستی در سوریه همچنان ایادی خود را به جبهه های نبرد گسیل خواهند کرد تا با زخمی کردن ارتش سوریه و جبهه مقاومت مانع فارغ شدن آنها برای پرداختن به مقابله با رژیم صهیونیستی و موجودیت آن در منطقه شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.