آلفردو دی‌استفانو گل‌های زیادی را به صورت عقربی ثمر رساند که یکی از آن گل ها جزو زیباترین گل‌های تاریخ فوتبال محسوب می‌شود.

مشهورترین بازیکنانی که گل های عقربی زدند

به‌ گزارش قدس آنلاین، آلفردو دی‌استفانو زمانی که پا به جهان فوتبال گذاشت ویژگی های زیادی داشت. یکی از آن ها ضربات عقربی شکلش بود که او را از دیگر بازیکنان متمایز می‌کرد. او از این روش برای پاس‌های کوتاه استفاد می‌کرد اما گاهی این ضربات تبدیل به گل می‌شدند که این گل‌ها باعث شهرتش در این زمینه شد. با این حال او دوست نداشت این موضوع را نشان بدهد. دی‌استفانو در این باره گفت: ابتدا باید گلزنی را یاد بگیرم، سپس به ضربه عقربی فکر کنم. 

گل مشهور دی‌استفانو برابر وایادولید حتی تا به امروز نیز پر بازدید است. او ضربه‌ای به صورت عقربی در مقابل «ساسو»ی بهت زده که دستانش را باز کرده بود به توپ می زند. این گل زمانی به ثمر رسید که بابی سامورا نخستین فصل حضورش در مادرید را تجربه می کرد. همه از گلی که دی‌استفانو به ثمر رساند، شگفت زده شدند. او پیراهن شماره ۹ را بر تن می‌کرد اما در تمام نقاط زمین حضور داشت و به همین خاطر، انتقادات زیادی از او می‌شد چون پست اصلی خود را رها می‌کرد. با این حال او در زمان مناسب گلزنی می کرد و توانست در نخستین فصل حضورش، جایزه پیچیچی (برترین گلزن) را با ۲۹ گل در ۳۰ بازی را کسب کند و به انتقاد ها پایان بدهد. گل دی‌استفانو برابر وایادولید او را به بازیکنی فوق العاده از نظر مردم تبدیل کرد و همه را متوجه توانایی‌های منحصر به فردش کرد. آن دیدار برای مادرید، خاص بود. سفیدپوشان تا دقیقه ۳۷ سه بر یک پیش بودند (گل سوم را دی‌استفانو به ثمر رساند) اما در نهایت چهار بر سه مغلوب شدند.

به نقل از ایسنا، مهاجم مادرید گل‌های عقربی دیگری نیز به ثمر رساند چون نمی‌توانست به روش دیگری به توپ ضربه بزند. بهترین گل او با این شیوه در سومین دیدارش برای تیم ملی اسپانیا رقم خورد. اسپانیا در این بازی دوستانه برابر بلژیک، پنج بر صفر پیروز شد. میگل که مهاجم اسپانیا بود، به کناره زمین رفت و سپس در مرکز زمین قرار گرفت و از آنجا توپ‌هایش روی دروازه حریف را ارسال می‌کرد. در این روش، دی‌استفانو او را همراهی می کرد. این مهاجم اسپانیایی وارد محوطه جریمه شد و هنگامی که به مرکز محوطه نفوذ کرد، یک ضربه زیبای عقربی شکل زد و توپ درون دروازه بلژیک جای گرفت. تماشاگران به شدت تحت تاثیر این گل قرار گرفته و او را تشویق کردند. 

اوگو سانچس مدت‌ها در تمرینات چنین ضربه‌ای را تمرین کرد اما نتوانست در جریان بازی به این روش گلزنی کند. دی‌استفانو نه تنها در اسپانیا بلکه در اروپا مورد تحسین قرار گرفت. مادرید در آن سال دومین جامش را در اروپا فتح کرد و توپ طلا را نیز گرفت. متاسفانه از گل زیبای دی‌استفانو فیلمی پیدا نشد. یک سال بعد از روزنامه اکیپ به مادرید آمدند و خواستند تا شبیه سازی این گل انجام شود و دی‌استفانو آن را پذیرفت. از آن لحظه عکس برداری کردند و روزنامه فرانسوی درباره آن روز گزارش مفصلی در همین‌باره نوشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.