اهواز- نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: عملی شدن راهکاری مختلف اقتصاد مقاومتی مشروط به مقابله قاطعانه با قاچاق کالا و ارز است.

مقابله با قاچاق کالا و ارز راهکار مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری شامگاه سه شنبه در جلسه با رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر جدیت در امر اقتصاد مقاومتی تأکید و اظهار کرد: در امر اقتصاد مقاومتی باید مشاغل خانگی را در شهرها و روستاها پیگیری کرد و انواع تولیدات دامی، باغی و طیور را در روستاها به راه انداخت.

وی با بیان اینکه معضل بیکاری را در سایه اقتصاد مقاومتی می توان حل کرد، افزود: راه اندازی مشاغل خانگی از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر اینکه عملی شدن راهکارهای مهم در راستای اقتصاد مقاومتی مشروط به مقابله قاطعانه با قاچاق کالا و ارز است، ادامه داد: خوزستان باید طرح های عملیاتی در روستاها و شهرها در مقوله های جداگانه به کشور ارائه دهد که البته تاکنون پیشرفت قابل توجهی را در این امر شاهد بوده ایم.

وی تصریح کرد: با وجود سودهای رایج در بانک ها نمی توان به راحتی نمی توان در فعالیت های اقتصادی حرکت کرد اما با مساعدت و پیگیری های لازم توانستیم با سودهای کم تر برخی طرح های اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه مشکل قاچاق کالا خطر بزرگ و جدی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی است، افزود: قاچاق کالا تمام معادلات در تولیدات و منافع داخلی را بهم می‌ریزد.

وی ادامه داد: فرموده رهبر معظم انقلاب «قاچاق را هر جا دیدید آتش بزنید»، بسیار بیانات کوبنده‌ای است و تنها دلیل ابراز آن،   مصلحت جامعه است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان دو مورد بیکاری و رکود اقتصادی را از عوامل اعتراض جمعیت بیکاران به نظام دانست و خاطر نشان کرد: بیکاری و قاچاق خطرات جدی برای ما هستند.

موسوی جزایری در پایان بر قاطعیت و جدیت سرسختانه در مبارزه با قاچاق تاکید فراوان کرد و گفت: همه باید بیانات مقام معظم رهبری را در این خصوص جدی بگیریم و با توجه به درآمدهای بالای قاچاق، مجازات‌های سنگینی نیز تعیین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.