قم- مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از مهاجرت معکوس طلاب از شهرستان‌ها به قم گفت: این موضوع سبب خالی شدن دیگر شهرها از حضور علما شده است از همین رو به هر طلبه‌ای که از شهرستان به قم بیایند شهریه پرداخت نمی‌شود.

طلاب از قم به شهرستان‌ها بروند /شهرها از حضور علما خالی شده است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود که در شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم حوزه پر افتخاری است اظهار داشت: برخی بر این باورند که افراد نخبه، زبده، نویسنده و غیره هستند اما نقص‌هایی هم داریم.

مرجع تقلید شیعیان یکی از مشکلات را مسئله مهاجرت معکوس را در حوزه‌ها برشمرد و گفت: زیر نظر مرکز حوزوی به جای اینکه از قم به شهرستان‌ها بروند برعکس شده و از شهرستان‌ها به قم می‌آیند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه باید طلاب از قم به شهرستان‌ها بروند عنوان کرد: می‌گویند در شهرستان وسایل درس و بحث نبوده است که در این صورت باید به مرکز استان بروند یا استاد از قم اعزام شود.

وی با انتقاد از اینکه به جای اعزام طلاب زبده‌تر به شهرستان‌ها، مهاجرت معکوس صورت گرفته که همه به قم می‌آیند تصریح کرد: همین موضوع سبب خالی شدن دیگر شهرها از حضور علما شده است از همین رو به هر طلبه‌ای که از شهرستان به قم بیایند شهریه پرداخت نمی‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید براینکه حوزه علمیه قم باید روزبه‌روز بالنده‌تر شود ادامه داد: باید طلاب در شهرستان‌ها حضورداشته باشند تا همه‌ جا توسعه عادلانه باشد نه اینکه همه در یک شهر متمرکز شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.