بندرعباس- جزئیات تازه از دستگیری 32 نفر ازمدیران و اعضای کانال تلگرامی در استان هرمزگان که به انتشار محتویات مستهجن می پرداختند،اعلام شد.

۳۲نفر از مدیران کانال‌های‌تلگرامی مستهجن دستگیر شدند
به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در تشریح جزئیات تازه از این دستگیری گفت: ۳۲ نفر از مدیران و اعضای کانال تلگرامی در استان هرمزگان با تحریک افراد به انحرافات جنسی ،گرایش به مضامین غیر اخلاقی و ایجاد پروفایل غیر واقعی، به جذب بیش از سه هزار نفر در کانال‌های غیراخلاقی مبادرت ورزیده بودند .
وی افزود: این افراد به انتشار محتویات مستهجن از قبیل ویدئو و عکس در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتس آپ و اینستاگرام اقدام می‌کردند که بر اساس بندهای الف و ب فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، مورد تعقیب قضایی قرار گرفته‌ و به دستور مقام قضایی و با عملیات مرکز اطلاعات فضای مجازی نیروی انتظامی استان هرمزگان دستگیر شدند.
حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: در پی این اقدام قضایی، مدیران ۷۸ صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی مذکور، دعوت، احضار یا دستگیر شده‌اند که گزارش های مردمی نقش موثری در شناسایی این افراد متخلف داشته است.
وی اضافه کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی استان هرمزگان و به دستور مقام قضایی؛ کارشناسان مرکز اطلاعات فضای مجازی و پلیس فتا در پوشش اطلاعاتی با تلاش‌های شبانه روزی موفق به شناسایی این ۷۸ کانال، گروه و اکانت در شبکه‌های اجتماعی مجازی شدند که  در جهت نشر اکاذیب، برهم زدن نظم عمومی، ایجاد رعب و وحشت در مردم، اشاعه مضامین ضد فرهنگی و تشویش اذهان عمومی به انتشار موارد غیر اخلاقی ،تبلیغات نامتعارف و غیر مجاز در حوزه اماکن عمومی اقدام می‌کردند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: با تکمیل مستندات، پرونده این افراد در حال رسیدگی است و به دستور مسئولان قضایی استان هرمزگان تعدادی از کانال های مذکور مسدود شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.