گزارشات رسانه‌ای حاکی از آن است که رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در روزهای پایانی‌ ریاست جمهوری خود، به صورت شتابزده، پست‌های مهم رسمی را میان رفقایش تقسیم کرده است.

اوباما طی چندماه گذشته پست‌های زیادی را میان رفقایش تقسیم کرده است

به گزارش "قدس آنلاین"؛ در حالیکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روزهای پایانی خود را در کاخ سفید طی می‌کنند، گزارشات رسانه‌ای حاکی از آن است که وی پست‌های رسمی را به رفقایش تخصیص داده بود.

خبرگزاری اسپوتنیک در این زمینه گزارش کرد، طبق گزارشات رسانه‌ای اوباما از اول ژانویه ۲۰۱۷، بیش از یکصد جایگاه شغلی را پر کرده است و روزانه ۳۰ نفر را منصوب کرده است و این درحالی است که دو روز تا پایان ریاست‌جمهوری وی باقی مانده است.

طبق این گزارش، برخی از این جایگاههای شغلی نیازمند تأیید کنگره است و برخی دیگر به تأیید کنگره نیازی ندارد و این افراد می‌توانند برای مدت‌ها بعد از کناره‌گیری اوباما از قدرت نیز به فعالیت ادامه دهند.

خبرگزاری اسپوتنیک سپس با اشاره به این موارد این سؤال را مطرح کرد که چه چیزی اوباما را وادار کرده است که اینگونه در گماردن افراد در جایگاههای شغلی شتاب‌زده عمل کند؟

این گزارش ادامه می‌دهد، یکی از بحث‌برانگیزترین این انتصابات به «بن رودز» مشاور امنیت ملی آمریکا مربوط می‌شود که هم‌اکنون در شورای ملی یادبود هولوکاست به خدمت گرفته است.

مسئله طعنه‌آمیز قضیه اینجا است که رودز، یکی از مشاوران ارشد اوباما، برای مدت‌ها یکی از طرفداران دیپلماسی آمریکا-ایران و برجام بوده است و از طرف دیگر مقامات ایران اعتقادی به هولوکاست ندارند و این در حالی است که انکار هولوکاست در بسیاری از کشورها جرم محسوب می‌شود.

این گزارش ادامه داد که رودز به ازای هر روز معادل ۶۱۷ دلار در پست جدید خود حقوق دریافت خواهد کرد.

در یکی دیگر از انتصابات اخیر، «تاد فیلیپ هسکل» در صورت تأیید سنا، بعنوان سفیر آمریکا در جمهوری کنگو منصوب خواهد شد و در صورت تحقق چنین چیزی، سالانه معادل ۱۲۰ الی ۱۶۵ هزار دلار حقوق دریافت خواهد کرد.

مورد بعدی به «جیسون کرنز» برمی‌گردد که اوباما او را منصوب کرده تا یکی از اعضای کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا باشد و رقمی معادل هسکل بعنوان حقوق دریافت خواهد کرد اما وی نیز به تأیید سنا احتیاج دارد.
پایگاه اینترنتی « LifeZette» در این زمینه گزارش کرد: «بسیاری از این نامزدها در پست‌های هیأت مدیره و کمیسیون‌ها هستند که گرچه حقوقی به آنها پرداخت نمی‌شود یا اینکه اگر هم پرداخت شود، چندان زیاد نیست، اما این هیأت مدیره‌ها برای نهادهای فدرال سیاست‌گذاری می‌کنند».
«والری جرت» یکی از مشاوران ارشد اوباما قرار است بعنوان متولی هیأت مرکز اجرای هنرهای جان اف کندی فعالیت داشته باشد.

«سوزان رایس» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل نیز قرار است بعنوان یکی از متولیان این مرکز  فعالیت داشته باشد.

در میان این انتصابات، «آوریل هینز» به چشم می‌خورد که بعنوان یکی از اعضای کمیسیون ملی خدمات نظامی، ملی و عمومی منصوب شده است.

«سارا هرویتس» که متن سخنرانی «میشل اوباما» را می‌نوشت و «رافی فریدمن گرسپن» یکی از مقامات کاخ سفید قرار است بعنوان اعضای شورای یادبود هولوکاست آمریکا فعالیت داشته باشند.

بنا به گزارش نیویورک پست، «کریستی گلدفاس»، «دیجی پاتیل»، «امی پوپ»، «دن یوتک» و «کریستین دورگلو» که همگی از کارکنان کاخ سفید بودند همگی بعنوان اعضای شورای مشورتی زیرساخت ملی منصوب شدند.

LifeZette گزارش کرد، ترامپ در صورتیکه با این گزینه‌ها مشکل داشته باشد، برای رد کردن این انتصابات با دشواری و سختی روبرو است و این در حالی است که بسیاری از این افراد از دوستان نزدیک اوباما هستند.

این گزارش سپس در پایان نوشت، اوباما همچون هر رئیس‌جمهوری که قبل از وی روی کار بودند، یک گام سنتی برای پاداش دادن به اعضای تیم خود برداشته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.