بجنورد- مراحل اجرایی فراخوان ملی «سجاده مهر» در خراسان شمالی با حضور دبیر اجرایی کنکره بین المللی امام سجاد علیه السلام، کلید خورد.

مراحل اجرایی فراخوان ملی سجاده مهر در خراسان شمالی کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ دبیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) در نشست استانی هم اندیشی، برای برنامه ریزی هرچه بهتر برگزاری بخشی از کنکره  بین المللی  امام سجاد (علیه السلام)  که به صورت ملی و با عنوان «سجاده مهر»  در خراسان شمالی اجرا می شود، تاکید کرد و گفت: شش دوره تا کنون با موفقیت و استقبال و همیاری نهادهای مختلف و عموم مردم برگزار شده است.

حجت الاسلام احمد پهلوانی، افزود: هم اکنون مرکز تخصصی حفظ صحیفه سجادیه با هدف تربیت حافظان و نیز مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در قم با پیش بینی  تربیت طلاب و مبلغین مباحث این مجموعه مکتوب و میراث جامع و ارزشمند راه اندازی و تاسیس شده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری استان هرمزگان در تکمیل مطالب خود از همت فعالان فرهنگی و دست اندرکاران حوزه های مختلف در استان خراسان شمالی به ویژه حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در این استان برای اهمیت ویژه و حمایت از برگزاری این برنامه معنوی قدردانی کرد.

حجت الاسلام پهلوانی تقارن برگزاری بحث پژوهشی فراخوان «سجاده مهر» در یکهزار و چهارصدمین سالگرد ولادت امام چهارم، حضرت زین العابدین (علیه السلام) را فرخنده و ستودنی خواند و گفت: بدون شک استان خراسان شمالی توان برگزاری این فراخوان را در سطح بین المللی دارد و امیدواریم این  مهم نیز برای سالهای آتی اتفاق بیفتد.

وی در جمع بندی مطالب خود اظهار امیدواری کرد: با همکاری و نگاه معنوی حاکم بر عملکرد فعالان و دست اندرکاران این استان شاهد ترویج مطالب ارزشمند کتاب صحیفه سجادیه که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان کتاب زندگی نام بردند، باشیم و  بتوانیم به ارزش های سبک زندگی اسلامی دست یافته و عمل کننده و مروج این امر باشیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی هم در این جلسه  گفت: این بخش از کنگره امام سجاد (علیه السلام) در قالب فراخوان پژوهشی و با محوریت رساله حقوقی آن امام همام در نظر گرفته شده است.

هاشم شیرازیان افزود: فراخوان سجاده مهر با موضوع مسجد و نماز جماعت و نیز نقش مسجد در خانواده، حقوق و تکالیف متقابل والدین و فرزندان نسبت به هم برگزار می شود.

وی قالب آثار مدنظر برای شرکت در این فراخوان پژوهشی را مقاله، پایان نامه، کتاب و رساله عنوان کرد و گفت: علاقمندان تا ١٨ اسفند سال جاری برای ارسال آثار خود فرصت دارند.

وی همچنین اضافه کرد: مراسم اختتامیه همزمان با میلاد امام سجاد (علیه السلام) برگزار می شود.

شیرازیان با بیان اینکه سعی داریم اگر بحث پژوهشی در این باره صورت می گیرد، تنها جنبه گزارشی نباشد، گفت: تلاش ما برگزاری برنامه ای معنوی و اثرگذار است که بر اساس آن بتوانیم در تبیین سبک زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام)  با نگاهی کاربردی و محتوایی نقش آفرین باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.