بجنورد-در سومین کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان، تکالیف کمیته های ذیل کارگروه و دستگاه های اجرایی برای توسعه هر چه بیشتر خدمات الکترونیک مرور شد.

تکالیف دستگاه های اجرایی استان برای توسعه خدمات الکترونیک تعیین شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی صبح چهارشنبه افزود:کمیته های تخصصی ذیل کارگروه به عنوان بازوان اجرایی باید با فعالیت بیشتر و بهره گیری از تجربیات استان های دیگر، به وظایف محول عمل کنند

محمود دلپسند که خدمت رسانی شفاف، آسان و در دسترس برای مردم را از اهداف اصلی پیاده سازی برنامه دولت الکترونیک توصیف کرد، گفت: شفاف شدن فرآیندهای اجرایی، به اعمال نظارت بیشتر مردم بر دولت و تحقق حقوق شهروندی کمک می کند و ضمن جلوگیری از ایجاد ویژه خواری (رانت) و رابطه بازی به جای ضابطه، به کاهش هزینه ها و مدیریت زمان و تسهیل و تسریع در پاسخگویی ادارات یاری می رساند.

رئیس کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان در ادامه با اظهار گلایه از کم کاری های گذشته در این خصوص، برگزاری جلسات بیشتر کمیته ها و کارگروه را ضروری خواند و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کار شناسایی فرایندهای توسعه خدمات الکترونیک دستگاه ها را تسریع و دفتر امور شهری و شهرداری مرکز استان نیز برنامه های مرتبط با حوزه شهر هوشمند را تدوین کنند.

لزوم پایان نام گذاری معابر شهری استان و پلاک کوبی تمام اماکن در راستای وظایف مرتبط با پست و کمیته GNAF از دیگر نکات مورد تأکید دلپسند در این جلسه بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم در این جلسه با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در ظرفیت سازی برای توسعه خدمات دولت الکترونیک و تکمیل پوشش مخابراتی و تلفن همراه، مروری بر مصوبات جلسات پیشین این کارگروه داشت.

سیدعلی مرتضوی هم چنین گفت:ارائه یکصد خدمت دستگاه های اجرایی در قالب پورتال پنجره واحد خدمات الکترونیک در استان از دهه فجر امسال به طور رسمی عملیاتی می شود.

تصویب اصلاحاتی در ساختار کمیته های تخصصی ذیل کارگروه و بررسی پیش نویس تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی استان برای توسعه خدمات دولت الکترونیک، از دستورکارهای این جلسه بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.