مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آموزش ۵۰۰ هزار جوان در زمینه ازدواج سالم خبر داد.

۵۰۰ هزار جوان برای ازدواج سالم آموزش دیدند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمداسماعیل مطلق گفت: بعد از ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری و تاکید بر ضرورت تسهیل ازدواج سالم، اداره سلامت جوانان در وزارت بهداشت تشکیل و چند طرح در دست اقدام قرار گرفت.
وی افزود: بر این اساس ارتقای شیوه زندگی سالم و ترویج ازدواج سالم در بین جوانان را در برنامه‌ها و دستور کار دفتر قرار دادیم. این برنامه‌ها شامل ترویج خانواده سالم، پایدار و بالنده و همچنین ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی جوانان که در برنامه ششم توسعه نیز گنجانده شده، تدوین شده است.
مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: اداره سلامت جوانان با توجه به روند کاهشی ازدواج طی تعاملی با مراکز علمی همچون اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌ها به تدوین محتوا در خصوص ترویج ازدواج سالم پرداخت و ۲۴ مربی از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در این خصوص آموزش های لازم را دریافت کردند.

** رشد ازدواج در ۷ ماهه اول سال ۹۵
مطلق گفت: در طی این مدت ۵۰۰ هزار دانشجو برای ازدواج سالم آموزش داده شدند. بر همین اساس در ۷ ماهه اول سال ۹۵ طیق آخرین آمار شاهد ثبت ۴۴۸ هزار و ۹۴۵ ازدواج بوده‌ایم که نسبت به مدت مشابه در سال قبل شش دهم درصد رشد نشان می‌دهد.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: بیشترین ازدواج‌ها در سال ۹۴ توسط مردان ۲۰ تا ۲۴ ساله و دختران ۱۹ ساله صورت گرفته است. به طوری که در این رده سنی شاهد ۱۰۲ هزار و ۳۶ مورد ازدواج بوده‌ایم.
وی همچنین از طراحی اپلیکشین ازدواج سالم در فضای مجازی و همچنین بارگذاری آموزش ازدواج سالم در سایت «جوان سالم» در همین زمینه خبر داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.