مدیرعامل انتقال خون استان تهران با اشاره به راه‌اندازی مراکز جامع و ویژه اهدای خون در پایتخت گفت: تلاش می‌کنیم تا ۶ ماه آینده این مراکز افتتاح شود.

راه‌اندازی مراکز جامع اهدای خون تهران تا ۶ ماه آینده/ سلامت خون‌های کشور بالاتر از بسیاری از کشورهای جهان

به گزارش «قدس آنلاین»،  مرتضی طباطباییدر ارتباط با راه‌انندزای مراکز ویژه و جامع انتقال خون در پایتخت گفت: در حال حاضر از ۵۵ مرکزی که در این زمینه درنظر گرفته شده ساخت ۳ مرکز آغاز شده و تجهیز همچنین بهره‌برداری از این مراکز تا ۶ ماه آینده انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۳ مرکز در مناطق ۱، ۴ و ۵ در نظر گرفته شده است گفت: برای تجهیز این مراکز نیازمند بودجه هستیم که انشاءالله با مساعدت‌های لازم برنامه‌ریزی‌های کامل در این زمینه صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه در این مراکز بخش‌های پلاکت فریز، ‌پلاسما فریز و سلول‌های بنیادی در نظر گرفته شده است گفت: هر مرکز جامع حدود ۳۰ تا ۴۰ تخت ظرفیت داشته که نتایج موثری در زمینه اهدای خون به همراه خواهد داشت.

طباطبایی با اشاره به اینکه پایگاه‌های سیار انتقال خون روزانه در ادارات و کارخانجات نیز جهت اهدای خون کارمندان فعال هستند گفت: سلامت خون‌های کشور بالاتر از ایالات متحده و در حد کشورهای اروپایی است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.