شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید به دانشگاه ها و مراکز عالی آموزشی ابلاغ شود تا دلایل شیوع آلودگی به مواد مخدر را در برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی خود بگنجانند.

دلایل شیوع اعتیاد به مواد مخدر در برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی گنجانده شود

به گزارش قدس آنلاین، قاسم سلیمانی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر استان گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط این شورا اما همچنان شاهد آمار زیاد آلودگی های مواد مخدر در استان هستیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص افراد آلوده ای که در زندان هستند افزود: باید علاوه بر آموزه های دینی و قرآنی به برنامه های دیگر آموزشی، فرهنگی و اجتماعی پرداخته شود تا زندانیان پس از گذراندن دوران محکومیت، دوباره به مواد مخدر روی نیاورند.

سلیمانی با اشاره به طرح جوادالائمه در استان تصریح کرد: این طرح که با محوریت پیشگیری مصرف مواد مخدر  توسط سپاه پاسداران در استان در حال اجرا می باشد با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان بهزیستی استان به نتایج بهتری می رسد.

وی طرح آموزش و فرهنگ سازی در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر را یک راهکار موثر برشمرد و گفت: با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری یک گذرگاه برای استان های همجوار  می  باشد در شهرکرد آمار قاچاق مواد مخدر بالا است.

وی با بیان اینکه بافت فرهتگی همه ی شهرها و روستاهای استان متفاوت است تصریح کرد: باید برای آموزش پیشگیری به صورت محلی تصمیم گیری شود و کلاس های آموزشی به طور متوازن در سطح شهر ها و روستا های استان تشکیل شود.

سلیمانی اظهار کرد: نمونه گیری ها از سطح استان و تعیین آمار کسانی که به مواد مخدر آلوده هستند گاهی دچار خطا و اشتباه می شوند و آمار دقیق را باید از آمار سرشماری و نفوس کل کشور استخراج کرد.

وی گفت: باید به دانشگاه ها و مراکز عالی آموزشی ابلاغ شود تا دلایل شیوع آلودگی به مواد مخدر را در برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی خود بگنجانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که ۳هزار و ۱۶۹ نفر از جامعه کارگری کشور آلوده به مواد مخدر هستند تأکید کرد: باید در کارگاه ها و واحد های تولیدی که بیش از ۱۰۰ کارگر دارند آموزش و فرهنگ سازی صورت بگیرد.

گفتنی است بیشترین شیوع آلودگی جامعه کارگری کشور به مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان با ۶۰ درصد و استان آذربایجان غربی با ۱۱درصد کمترین آلودگی را شامل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.