نماینده سازمان همکاری های اسلامی از سازمان ملل خواست نسبت به جنایت علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار واکنش نشان دهد.

سازمان همکاری های اسلامی خواستار حمایت سازمان ملل از مسلمانان روهینگیا شد

به گزارش «قدس آنلاین»،  نماینده ویژه سازمان همکاری های اسلامی در میانمار تاکید کرد که سازمان ملل باید در مسئله جنایت هایی که در ایالت راخین علیه مسلمانان انجام می شود، مداخله کند تا از خشونت های بیشتر علیه جامعه اسلامی روهینگیا جلوگیری شود.

وی افزود: سازمان ملل باید اقدامی به عمل بیاورد تا نسل کشی مانند آنچه در «کامبوجیا» و «رواندا» روی داد در مورد مسلمانان روهینگیا تکرار نشود.

«سید احمد البار» گفت:درگیری در میانمار که تا کنون حداقل ۸۶ کشته بر جای گذاشته و موجب فرار حدود ۶۶ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش از روز نهم اکتبر ۲۰۱۶ میلادی شده، دیگر یک مسئله داخلی نیست بلکه یک نگرانی بین المللی است.

وی خاطر نشان کرد که سازمان همکاری های اسلامی باید به دنبال متقاعد کردن سازمان ملل برای مداخله در امور میانمار باشد.

اظهارات «البار» در آستانه نشست ویژه سازمان همکاری های اسلامی که قرار است به پیشنهاد مالزی در روز پنج شنبه برگزار شود، ایراد شد.

این نشست با هدف بحث در خصوص اقدامات لازم برای حل و فصل درگیری هایی که زندگی اقلیت مسلمان روهینگیا را تحت تاثیر قرار داده است، برگزار می شود.

نماینده ویژه سازمان همکاری های اسلامی در امور میانمار در گفتگو با رویترز در آستانه نشست کوالالامپور، گفت:ما نمی خواهیم شاهد جنایت دیگری مانند آنچه در کامبوجیا و رواندا رخ داد در راخین میانمار باشیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.