گناباد- نایب رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با اشاره به تنش آبی شهرهای این استان گفت: وزیر نیرو با انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی موافقت کرده و این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وزارت نیرو با انتقال آب از دریای عمان به خراسان‌رضوی موافقت کرد

به گزارش قدس آنلاین، حمید بنایی در جلسه شورای اداری گناباد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در چند ماه اخیر مجلس دهم روی آن تمرکز داشت، برنامه ششم توسعه کشور بود که دولت در ابتدا این برنامه را ۳۴ ماده تحویل مجلس شورای اسلامی داد اما نمایندگان مجلس این برنامه را نپذیرفتند.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق به همراه دولت در حدود چهار ماه روی این برنامه کار کردند، ادامه داد: شالوده برنامه ششم توسعه بر پایه اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در این خصوص و در قالب حوزه‌ های آب، محیط ‌زیست، حمل ‌و نقل ریلی، اشتغال و محرومیت ‌زدایی است.

بنایی در خصوص آخرین وضعیت فرودگاه گناباد تصریح کرد: در حال حاضر فرودگاه گناباد در پیوست بودجه کشور قرار دارد و با موافقت‌های اخذ شده از وزیر راه و شهرسازی باید در کمیسیون تلفیق مجلس برای ایجاد ردیف در بودجه کشور دفاع کرد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی خواستار مدیریت صحیح سفر وزرا و مسئولان به گناباد شد و تأکید کرد: بعد از افتتاح ۱۰ کیلومتر اول محور کال شور-مهنه، ۱۰ کیلومتر بعدی با اعتباری حدود ۱۲۰ میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شد، اما ۱۷ کیلومتر بعدی آن پروژه‌ای سنگین و به ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرسازی و بازگشایی نیاز دارد که در این خصوص نیز اقداماتی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه خط ریلی یونسی تا زاهدان نیازمند ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، افزود: درصدد هستیم که ۴۶ کیلومتر مسیر گناباد تا یونسی که نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال برای بازگشایی، زیرسازی و میخ ‌کوبی است را به انجام برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.