اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در گفتگو با«قدس آنلاین» مشکلات جاده ای حوزه انتخابیه متبوعشان را مطرح کردند.

بازسازی راه های کرمانشاه به عمر دولت یازدهم می رسد؟/ چه کسی نسبت به جاده های قاتل کرمانشاه پاسخگو ست؟

اختصاصی«قدس آنلاین»؛ اگر به بند "ب" حقوق شهروندی که بر حق کرامت و برابری انسانی تاکید دارد نگاهی بیاندازیم، ذیل ماده ۸ این منشور مشاهده می کنیم که اعمال هرگونه تبعیض ناروا به ویژه در دسترسی شهروندان به خدمات عمومی ممنوع است. در این بند صریحا آمده است دولت باید از هرگونه تصمیم و اقدام منجر به فاصله طبقاتی و تبعیض ناروا و محرومیت از حقوق شهروندی خود داری کند. توجه به عدم تبعیض در خدمت رسانی به شهروندان در  منشور حقوق شهروندی در حالی است که این روزها بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه اقتصاد و عمران  تمرکز ویژه ای روی اتصال استان کرمانشاه به خطوط ریلی کشور دارند که مرکز استان کرمانشاه فاقد حتی یک محور مواصلاتی جاده ای کامل و بی نقص است چه رسد به مسیرهای هوایی و ریلی خروجی ها و ورودی های استان کرمانشاه همگی ناقص است و عمدتا بیش از یک ربع قرن از زمان شروع ساخت آنها می گذرد. برای اتمام این جاده ها هیچ چشم اندازی متصور نیست و اسیر وعده هایی است که سال به سال فقط تمدید می شوند.

اگر قول دولت برای چهاربانده سازی راه های مواصلاتی استان عملیاتی شود، اقدامی اساسی صورت گرفته است

 حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب، دالاهو، گهواره و حمیل در گفتگو با «قدس آنلاین» با بیان اینکه مسئله راه های استان کرمانشاه را باید در سه دسته ارزیابی کرد، گفت: بخش اول،  راه های بین المللی و مواصلاتی مرزی است. در این مورد دولت یازدهم طی سفر به استان کرمانشاه اعلام کرده بود تا پایان این دولت پروژه چهار بانده های مرزی، یعنی از پلدختر تا اسلام آباد به سمت مرز خسروی را تکمیل می کند و راه آهن را نیز به کرمانشاه می رساند، بنابراین اگر این کار عملیاتی شود، اقدامی اساسی صورت گرفته است. البته هنوز یک مقدار عقب ماندگی در این کار وجود دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه بخش دوم مربوط می شود به مشکل راه های مواصلاتی بین شهری این استان است، گفت: این بخش نیازمند تعمیر و نگهداری است که در ساختار کلی کشور شرایط ما بهتر است.
نماینده اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه خرابی راه های روستایی استان کرمانشاه که در گذشته احداث شده اند نیز از دیگر مشکلات مردم محلی کرمانشاه است، اظهار داشت: این مشکل بویژه در راههای اصلی و شریانی کرمانشاه نمود بارزی دارد لذا لازم است توجه بیشتری به این مشکل شود؛ با روکش سازی و بازسازی این جاده ها بخشی از مشکل عبور و مرور مردم حل می شود.

اصلاح قتلگاه جاده ای در اورامانات منتظر خوش قولی دولت 


شهاب نادری نماینده حوزه پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «قدس آنلاین» هم با بیان اینکه قبلا هم گفته بودم جاده های منطقه اورامانات و پاوه به قتلگاهی تبدیل شده، گفت: محورهای اصلی جاده ها مشکل ساز بود تا جائی که هفته ای چند تصادف داشتیم.
نادری اظهار داشت: مشکل راه های استان کرمانشاه بویژه منطقه اورامانات در دسترسی مشکل به روستاها، راه های مواصلاتی، شطرنجی شدن آسفالت جاده ها، کم عرض بودن جاده ها و ... است. ما منتظریم ببینیم این مشکلات حل شدنی است یا خیر. اگر اقداماتی را که دولت قول انجام آن را داده انجام نشود زبان ما تغییر خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون قول هایی برای بهبود شرایط جاده های استان کرمانشاه به ما داده و قرار شده پیمانکاران اصلاحاتی انجام دهند و بودجه ای تخصیص داده شده، ادامه داد: ما از جایگاه نمایندگی خود هم نامه نگاری های لازم را انجام دادیم و هم از تذکر و سوال از وزیر و سایر سازکارهای قانونی در مجلس استفاده کرده ایم.

لکه گیری و تعمیر جوابگوی جاده های قدیمی استان نیست/ آخوندی قرار است در این ماه به کرمانشاه بیاید


احمد صفری نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با«قدس آنلاین» در خصوص مشکل راه های مواصلاتی حوزه انتخابیه متبوعش، گفت: اکثر راه های مواصلاتی استان ما حتی در مرکز شهرهای استان قدیمی هستند، از سوی دیگر این راه ها آنقدر لکه گیری و تعمیر شده اند که دیگر قابل تعمیر و لکه گیری مجدد نیستند.
وی تاکید کرد: از جایگاه نمایندگی مجلس پیگیری می کنم تا در بودجه ۹۶ یکسری اعتبارات به رفع مشکلات راه های استان تخصیص داده شود.
صفری با اشاره به اینکه برخی از جاده های استان کرمانشاه مربوط به سالهای دهه ۴۰ و ۵۰ و با عرض پنج و نیم متر است، گفت: متاسفانه این جاده ها با همان شرایط قبلی و بدون عریض سازی رها شده است.
وی در عین حال گفت: برای حل مشکلات جاده ای استان کرمانشاه با آخوندی وزیر راه وشهر سازی صحبت هایی شده که در نهایت وی قول سفر به این استان را طی ماه جاری داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.