یزد- مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: توسعه ورزشهای همگانی با کمک هیئت های ورزشی انجام می شود و هیئت های ورزشی باید بر روی همگانی کردن ورزش خود تلاش کنند.

هیئت‌های ورزشی استان یزد به همگانی کردن ورزش توجه داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین، مسعود شریعتی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای عالی ورزش استان یزد اظهار داشت: ورزش همگانی یکی از سیاست‌هایی است که به صورت جدی در استان یزد مورد توجه قرار گرفته و در راستای توسعه آن قدم برمی‌داریم.

 وی از رتبه دوم استان یزد در برگزاری همایش‌های پیاده روی خانوادگی در کشور خبر داد و گفت: در مجموع استان یزد در زمینه ورزش‌های همگانی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

شریعتی افزود: یکی از مشکلاتی که در حوزه ورزشی یزد وجود دارد، بحث ورزش کارمندان است که نتوانستیم در این عرصه به رتبه‌های برتر کشوری دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه طرح‌هایی برای بهبود جایگاه استان یزد ارائه شده گفت: اجرای این طرح‌ها منوط به مصوبه شورای ورزش و جوانان استان یزد است.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد از استقبال خوب شهروندان یزدی برنامه های پیاده روی خانوادگی خبر داد و گفت: خوشبختانه مردم یزد حضور بسیار ویژه ای در این برنامه ها داشتند و شاهد بودیم که بسیاری از این برنامه ها، با حضور چشم گیر مردم برگزار می شد.

شریعتی اظهار داشت: از جمله دیگر اقداماتی که در این راستا انجام شده، توسعه ورزشهای همگانی با کمک هیئت های ورزشی است، در این زمینه به تمام هیئت های ورزشی استان ابلاغ شد که باید بر روی همگانی کردن ورزش خود تلاش کنند.

وی گفت: با این اقدام، ۲۶ رشته ورزشی در پارک بزرگ شهر برای مردم در نظر گرفته شده که مردم با حضور در این پارک علاوه بر اینکه با این ورزشها آشنا می شوند به ورزش هم می پردازند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در این نشست اظهار داشت: کم تحرکی و عدم توجه به ورزش در بین مردم می‌تواند زمینه گسترش بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر در سطح جامعه را افزایش دهد همانطوری که الان هم شاهد گسترش این بیماری‌ها در یزد هستیم.

کرمانیان گفت: با توجه به اینکه بانوان بخش قابل توجهی از کارمندان ادارات را تشکیل می‌دهند لازم است که به تحرک و ورزش آنها هم توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با تاکید بر اینکه امکانات ورزشی ویژه بانوان در استان یزد کم است افزود: در راستای ارتقای شاخص سلامتی بانوان یزد، امکانات ورزشی لازم برای این قشر مهم باید فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.