«ترکی الفیصل» رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی که بارها ادعاهای گزاف ضد ایرانی مطرح کرده، امروز در سوئیس گفت: «امیدواریم که با ترامپ درباره ایران توافق کنیم».

امیدوارم با ترامپ به توافق برسیم/ ایران عاملی مخرب در منطقه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، رئیس اسبق دستگاه اطلاعات عربستان سعودی در سوئیس، ضمن تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود، از امیدواریهایش برای همکاری بیشتر دولت دونالد ترامپ با ریاض علیه تهران سخن گفت.

«ترکی الفیصل» در مصاحبه با «سی ان بی سی» به سوالات این شبکه آمریکایی درباره روابط عربستان سعودی با آمریکا در دولت ترامپ پاسخ داد.

او که برای شرکت در نشست «مجمع جهانی اقتصاد» به داووس سوئیس رفته، درباره روابط عربستان سعودی و آمریکا گفت: «ما با آمریکا برای مدت طولانی دوست بوده ایم. فراز و فرودهایی داشته‌ایم و اختلاف نظرهایی داشته‌ایم اما ما همیشه با هم درباره موضوعات مهم گفتگو کرده‌ایم».

شاهزاده سعودی که کشورش از فروردین سال 1394 جنگ تمام عیاری علیه یمن به راه انداخته و همچنان به کشتار مردم و تخریب زیرساختهای این کشور ادامه میدهد، از تمایل ریاض برای صلح سخن گفته است.

الفیصل گفت: «از نظر من، در خاورمیانه موضوعات مهم موضوعاتی هستند که به صلح و رفاه و توفیق مربوط هستند و اینها همان پیامهایی هستند که آقای ترامپ آنها را برای  آمریکا میخواهد. وزیر خارجه ما به روشنی در مصاحبه اخیرش گفته که اظهارات آقای ترامپ درباره مقابله با تروریستهای موسوم به دولت اسلامی (داعش)، همان کاری است که ما در پادشاهی (سعودی) در حال انجام هستیم».

وی با پیش کشیدن موضوع ایران مدعی شد: «این کاری است که ما داریم در قبال ارزیابی مجدد روابطمان با ایران می‌کنیم و این موضوع دیگری است که ما امیدواریم بتوانیم با آقای ترامپ به توافق برسیم چرا که ایران یک عامل مخرب در خاورمیانه است. توسعه طلبی آن در سوریه و عراق و یمن و البته لبنان در سالهای متمادی، کل صلح اجتماعی در خاورمیانه را دارد برهم می‌زند. همراه داشتن همکاری آقای ترامپ برای پرداختن به این چالشها، موضوع مهمی در رابطه (عربستان سعودی) با دستگاه سیاست خارجی آمریکا خواهد بود».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.