سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان اظهارداشت که اختلافات سیاسی در حکومت وحدت ملی زمینه گسترش ناامنی‌ها در این کشور را فراهم کرده است.

اختلافات سیاسی در حکومت وحدت ملی ناامنی‌های افغانستان را گسترش داده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «ترشتوال» سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان اعلام کرد که برخی جریان‌های داخلی می‌کوشند تا جنگ کنونی این کشور به جنگی داخلی بین مردم افغانستان تبدیل شود.

وی افزود که حملات اخیر و گسترش حملات تروریستی در چند شهر مهم افغانستان، نظام کنونی را زیر سوال برده است.

سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان تاکید کرد که باید نظام کنونی بیش از هر زمان دیگر تقویت شود تا جلو دسیسه‌ها برای بحرانی‌تر شدن اوضاع گرفته شود.

ترشتوال مدعی است که اختلافات سیاسی در دولت افغانستان، زمینه گسترش ناامنی و حملات خونین را فراهم کرده است.

هفته گذشته، پنج دیپلمات امارات متحده عربی از جمله سفیر این کشور در افغانستان و برخی از مقامات افغان از جمله والی قندهار در مهمانخانه‌ای هدف حمله انتحاری قرار گرفتند.

در این حمله انتحاری، 12 نفر از جمله معاون والی، دو عضو پارلمان و پنج دیپلمات امارات متحده عربی کشته و 14 نفر از جمله والی قندهار و سفیر امارات نیز زخمی شدند.

شورای حراست و ثبات افغانستان پیش از این نیز موضع خود را در قبال مشکلات اخیر این کشور و تنش‌ها میان رهبران حکومت وحدت ملی اعلام کرده بود.

ترشتوال گفته بود که در روی کار آمدن حکومت وحدت ملی حرمتی برای رأی مردم افغانستان گذاشته نشد و برایند انتخابات شفاف نبود بنابراین این حکومت براساس توافق کشورهای خارجی بوجود آمد.

وی گفته بود که عملکرد حکومت وحدت ملی باعث سرخوردگی و ناامیدی مردم افغانستان، گستاخ شدن دشمنان این کشور و کاهش روحیه نظامیان افغان در تقابل با مخالفان شده است.

به گفته سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان، حکومت وحدت ملی برخواسته از یک توافق سیاسی است نه قانون اساسی در عین حال این حکومت به این معنا نیست که رهبران کرسی‌های قدرت را به دو بخش تقسیم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.