در پی بروز حادثه امروز انتشار گاز H۲S که منجر به فوت ۳ تن در میدان نرگسی شده بود، دو سرپرست نوبت کار کارخانه بهره برداری این تاسیسات نفتی، برکنار شدند.

عوامل حادثه نفتی میدان «نرگسی» برکنار شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شرکت ملی نفت، بیژن عالی پور با اشاره به برکنار شدن دو سرپرست نوبت کار کارخانه بهره برداری تاسیسات نفتی نرگسی، گفت: به دلیل بروز حادثه انتشار گاز H۲S در حین عملیات اورهال در این تاسیسات، برخورد با متخلفان این حادثه در حال پیگیری است.
 
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تشکیل کارگروهی برای پیگیری دلایل وقوع حادثه خبر داد و تصریح کرد: رعایت اصول ایمنی و بهداشت محیط، از اولویت‌های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است و در صورتی که افراد متخلف دیگری نیز در این خصوص شناسایی شوند، به طور حتم با آنان برخورد خواهد شد.

بر این اساس، با حضور به موقع نیروهای عملیاتی ایمنی، بهداشت و محیط زیست، انتشار گاز تاسیسات میدان نفتی نرگسی واقع در محدوده عملیاتی شرکت نفت و گاز گچساران مهار شد.

باز شدن درب مخزن بدون هماهنگی‌های لازم و رعایت دستورالعمل‌ها از سوی شرکت پیمانکار عملیات تعمیرات تأسیسات بهره برداری میدان نفتی نرگسی، منجر به انتشار گاز H۲S و آسیب دیدگی افراد شده است. در حال حاضر با حضور نیروهای واحد HSE نشت گاز مهار شده و شرایط تاسیسات پایدار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.