رئیس خانه احزاب ایران از برگزاری همایش فصلی خانه احزاب در ۷ بهمن ماه خبر داد.

همایش فصلی خانه احزاب ۷ بهمن ماه برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، قدرتعلی حشمتیان امروز در جلسه احزاب استان با بیان اینکه از حدود یک قرن پیش در کشور ما حزب وجود دارد، اظهار داشت: از آن زمان حزب وجود داشته اما فقط در حد اسم بوده است.

وی اشاره به تاسیس حزب جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: بعد از اعلام موجودیت حزب جمهوری اسلامی و جامعه روحانیت مبارز عده‌ای به حضور امام خمینی(ره) رسیدند و با موافقت امام مجمع روحاینون مبارز نیز شکل گرفت و بعد از آن کارگزاران و طیف‌های دیگر نیز از جریان مقابل نیز شکل گرفتند.

رئیس خانه احزاب ایران با بیان اینکه 256 حزب و تشکل سیاسی در سطح کشور مجوز دارند، ابراز کرد: هیچ کشوری در دنیا چنین چیزی ندارد و درست نیست که این تعداد در کشور وجود داشته باشد.

حشمتیان خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم خانه احزاب احیا شد و برای جلوگیری از اختلاف خانه احزاب را سه جریانی کردند که از بین 21 نفر 7 نفر اصولگرا، 7 اصلاح طلب و 7 نفر نیز به عنوان مستقل و اعتدالگرا انتخاب شدند.

وی با اشاره به رای‌گیری انجام شده برای انتخاب رئیس خانه احزاب اظهار داشت: طبق این رای‌گیری و انتخاب بنده به عنوان رئیس باید از سال گذشته ریاست به اعتدالگرایان می‌رسید اما ‌با تعاملی که داشتیم و با قرعه‌کشی ریاست سال گذشته را به اصولگرایان، امسال را اعتدالگرایان و سال آینده را نیز اصلاح‌طلبان اختصاص دادیم.

رئیس خانه احزاب ایران بیان کرد: تا به امروز 32 جلسه شورای مرکزی را برگزار کردیم که همه تفکرات در کنار هم کارها را دنبال می‌کنند و برای نخستین بار در طول تاریخ کشور جلسه شورای مرکزی را در حضور ریاست مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه سه استان خراسان رضوی، مازندران و گیلان به صورت خودجوش خانه احزاب را راه‌اندازی کرده‌اند، تصریح کرد: هیچ‌کدام از این راه‌اندازی‌ها مورد قبول ما نیست به خاطر اینکه راه‌اندازی خانه احزاب به صورت خودجوش امکان‌پذیر نیست بلکه باید بر اساس برنامه و آئین‌نامه باشد.

حشمتیان با بیان اینکه استان زنجان نخستین استان برای راه‌اندازی رسمی خانه احزاب انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: این استان باید به عنوان الگو در راه‌اندازی خانه احزاب برای سایر استان‌ها باشد.

وی با اشاره به برگزاری همایش فصلی خانه احزاب در 7 بهمن ماه گفت: این همایش در وزارت کشور و با سخنرانی مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلی، رحمانی‌فضلی وزیر کشور و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با موضوع اقتصاد مقاومتی و احزاب برگزار خواهد شد.

رئیس خانه احزاب ایران اضافه کرد: این همایش با عنوان یادمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.