نامزد نمایندگی آمریکا در سازمان ملل گفت که مصوبه اخیر شورای امنیت ضد شهرک‌سازی‌های اسرائیل اشتباهی وحشتناک بوده است.

مصوبه شورای امنیت علیه شهرک‌سازی‌های اسرائیل «اشتباهی وحشتناک» بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ساعتی پیش بررسی صلاحیت «نیکی هالی»، گزینه پیشنهادی ترامپ برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را آغاز کرد.

ترامپ خانم هالی، فرماندار کالیفرنیای جنوبی، را برای این پست معرفی کرده است. وی که دختر یک مهاجر از هند است، در اوایل کمپین انتخاباتی ترامپ از منتقدین وی بود.

نماینده آمریکا در سازمان ملل که نفر دوم دستگاه دیپلماسی پس از وزیر خارجه است، منافع این کشور را در شورای امنیت در مجموعه وسیعی از موضوعات از فرآیند سازش خاورمیانه تا اشاعه هسته‌ای، نمایندگی می‌کند.

باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا در آغاز جلسه بررسی صلاحیت «نیکی هالی» از سازمان ملل انتقاد کرد و گفت که این سازمان نتوانسته از پیشرفت برنامه موشکی ایران جلوگیری کند.

با طرح انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس موافقم

نامزد نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، نیز در سخنانش در نشست استماع سنا با اشاره به مصوبه اخیر سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی گفت که مصوبه اخیر شورای امنیت ضد شهرک‌سازی‌های اسرائیل «اشتباهی وحشتناک» بوده است.

هالی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت که از طرح انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از «تل‌آویو» به «بیت‌المقدس» حمایت می‌کند. وی گفت این نه تنها خواسته دولت ترامپ بلکه خواسته کنگره است.

گزینه پیشنهادی ترامپ برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل گفت با این ایده که روسیه در سوریه مرتکب جرائم جنگی شده موافق بوده و از رفع تحریم‌ها علیه مسکو حمایت نمی‌کند.

مسلمان‌ها از ورود به آمریکا منع نمی‌شوند

هالی در ادامه گفت که اینکه همه مسلمان‌ها نباید به آمریکا وارد شوند را ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتش عنوان کرده و وی بعدها نظر خود را تغییر داده و اکنون معتقد نیست که همه مسلمان‌ها باید از ورود به آمریکا منع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.