عضو اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا از مسئولان سازمان توسعه تجارت در خصوص عدم حمایت از حضور تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه‌های جهانی انتقاد کرد.

واردات؛ اولویت سازمان توسعه تجارت!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آرش منتظرصاحب در نشست خبری با انتقاد از رفتار مسئولان سازمان توسعه تجارت در خصوص حضور تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه‌های بزرگ جهانی، گفت: از مدیران این سازمان خواستیم تا از تولیدکنندگان ایرانی برای حضور در نمایشگاهها حمایت معنوی کنند اما پاسخ آنها قانع‌کننده نبود.

وی افزود: پاسخی که سازمان توسعه تجارت به ما داد این بود که ما توانایی پرداخت حقوق کارکنان خودمان را هم نداریم،l شما با هزینه‌ای معادل هزینه یک بیلبورد تبلیغاتی، در نمایشگاه شرکت کنید.

منتظرصاحب با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی بیشتر به دنبال حمایت معنوی سازمان توسعه تجارت برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی هستند، گفت: این سازمان بیشتر به موضوع واردات توجه دارد، نه صادرات.

عضو اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا اظهار کرد: سازمان توسعه تجارت اقداماتی را برای برگزاری نمایشگاه با حضور شرکت‌های خارجی جهت واردات کالا به ایران انجام می‌دهد اما حاضر نیست از شرکت‌های ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های جهانی در جهت صادرات محصولاتشان و ارزآوری به کشور حمایت کند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: این در حالی است که کشوری مانند ترکیه ۸۰ درصد هزینه‌های نمایشگاهی را برای تولیدکنندگانش پرداخت می‌کند.

منتظر صاحب با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی در راستای اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و ارزآوری از محل صادرات غیرنفتی تلاش می‌کنند، گفت: مدیران میانی توجهی به این مسئله ندارند و در نتیجه فرصت‌های موجود در بازارهای جهانی را از دست می‌دهیم.

عضو اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا تصریح کرد: اتحادیه اروپا مدارک شرکت‌های ایرانی را بیشتر از سازمان‌های ایرانی قبول دارد و توجه بیشتری به شرکت‌ها در مقایسه با نهادهای داخلی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.