رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کشور چین گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان می‌تواند میزبان مناسبی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی از کشور چین باشد.

استقبال چینی‌ها از سرمایه‌گذاری در منطقه اقتصادی سلفچگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری خلق چین (بخش  خصوصی) به همراه معاون سرمایه گذاری بین المللی این اتاق و هیئت همراه از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بازدید کردند.

«وانگ ین گو» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کشور چین در نشستی که با حضور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار شد، ضمن تشکر از میزبانی بخش خصوصی ایران و منطقه ویژه، گفت: این نخستین بار است که اتاق بازرگانی و صنایع چین در عالی‌ترین رتبه به ایران سفر می‌کند و در همین مدت کوتاه آشنایی عمیقی با مردم، دولت وکشور جمهوری اسلامی ایران پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: بر اساس ارتباط چند هزارساله ایران و چین و بحث تاریخی جاده ابریشم و قرار داشتن این منطقه و استان در مسیر این جاده تاریخی، علاقمند به حضور در بازار سرمایه کشور ایران بخصوص استان قم و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع چین اضافه کرد: با توجه به مزیت‌هایی که در این منطقه وجود دارد از جمله حمل و نقل و ترانزیت کالا و تولیدات به اکثر نقاط ایران و کشورهای منطقه و همچنین حضور سرمایه گذاران خارجی که پیش از این در این منطقه سرمایه گذاری کرده‌اند و سایر مزیت‌هایی که برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد، در نهایت می‌توانیم صنایع کشور چین را در قالب بخش خصوصی به این نقطه هدایت کنیم.

وی افزود با ارائه اطلاعات کامل‌تر از سوی مسئولان این منطقه در مورد، چگونگی ساخت و ساز در منطقه ویژه، بازارهای موجود در اطراف این استان و کشور، تهیه مواد اولیه صنایع و هزینه‌های تولید می‌توانیم سهمی شایسته در پیشرفت این منطقه ویژه با همکاری دوستان ایرانی داشته باشیم.

وانگ ین گو گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بر اساس مطالعات قبلی ما یکی از بهترین انتخاب‌ها برای میزبانی سرمایه گذاران بخش خصوصی کشور چین می‌باشد.

در آغاز این نشست نیز مدیر عامل منطقه ویژه سفچگان ضمن خیر مقدم به میهمانان وابراز خشنودی از این دیدار مزیت‌های منطقه ویژه و گزارشی از چگونگی پیشرفت کارها در این منطقه را برای حاظران بیان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.