معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال بر حسب اولویت ها، خانواده های دارای ۲ معلول به بالا و زنان سرپرست خانوار زیر چتر حمایتی این سازمان قرار می گیرند.

خانواده های ۲ معلول به بالا زیر پوشش بهزیستی قرار می گیرند

به گزارش قدس آنلاین، «حبیب الله مسعودی فرید» شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای شورای اجتماعی شهرستان خاش اظهار داشت: بسته خدمتی برای مناطق کم برخوردار و حاشیه ای وجود دارد و خدمات در حوزه های توان بخشی و اجتماعی ارائه می شود.
وی بیان کرد: هم اینک در ۱۹۲ شهر کشور اورژانس اجتماعی فعال وجود دارد و ۱۴۰ شهر برای ایجاد اورژانس اجتماعی شناسایی شده اند و تا پایان امسال تلاش می کنیم پنج اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر سیستان و بلوچستان ایجاد کنیم.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: دولت برای این منظور ۵۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که در بودجه سال آینده مصوب شده است.
مسعودی فرید ادامه داد: بر حسب برنامه های پیشنهادی و تصمیم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تصویب برنامه ششم توسعه، مستمری زنان سرپرست خانوار سه برابر می شود.
وی اظهار داشت: در برنامه امداد یارانه ‌ای تلاش می کنیم یارانه ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار ریالی فرزندان بی سرپرست را به چهار میلیون ریال افزایش دهیم.
وی گفت: در مساله پیشگیری از اعتیاد، درمان اعتیاد و کمک به رفع مشکلات معلولیت ها یارانه درمان اختصاص می دهیم و در موضوعات تنبلی چشم، کم شنوایی، ناشنوایی و غیره برنامه حمایتی وجود دارد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: برای پوشش مشاوره ژنتیک در خاش قول مساعدت می دهیم و تلاش می کنیم سال آینده اعتبارات حوزه اورژانس اجتماعی را افزایش و کمک ها و وسائل توان بخشی پزشکی را ارتقا دهیم.
وی گفت: یک وعده غذای گرم به روستا مهدها و مهدهای حاشیه ای و موسسات قرآنی شهرها داده می شود.
نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: اقشار جامعه خاش و منطقه سیستان و بلوچستان بسیار کم درآمد، آسیب پذیر و نیازمند حمایت و توجه ویژه مسئولان و نهادهای حمایتی هستند.
علی کرد افزود: از توجه رئیس سازمان بهزیستی برای استقرار اداره بهزیستی در شهر میرجاوه قدردانی می کنیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وضعیت استخدامی کارکنان اورژانس اجتماعی را نابسامان توصیف کرد و ضرورت رسیدگی به مشکلات این قشر را خواستار شد.
وی با توجه به بازنشسته شدن ۳۰ نفر از کارکنان بهزیستی در منطقه، تلاش برای جایگزین کردن نیروهای پرتوان بومی به منظور کاهش دادن مشکلات و آسیب های اجتماعی را خواستار شد.
وی با اشاره به اینکه برای ساخت مجتمع های توان بخشی اعتبار لازم است، ضرورت تقسیم عادلانه اعتبارات سازمان بهزیستی به شهرستان ها را مورد تاکید قرار داد.
نایب رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شفاف سازی در تخصیص اعتبارات، تامین اعتبار برای پرداخت و تامین جهیزیه نو عروسان زیرپوشش بهزیستی خاش، فعال کردن مجتمع های خدمات روستایی در دهستان ها و مراکز پرجمعیت روستایی و کمک به حل مشکلات پشت نوبتی باید در اولویت قرار گیرد.
کرد گفت: خدمات ندادن به افراد و خانواده های نیازمند خدمات به بهانه نبود اعتبار قابل قبول نیست لذا انتظار داریم مردم محروم و نیازمند خاش مورد توجه ویژه قرار گیرند.
فرماندار خاش نیز با برشمردن مشکلات و نیازهای مردم و تشریح توانمندی های منطقه اظهار داشت: طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد در کنار مشکلات بیکاری و نبود شغل از آسیب ها و تهدیدهای عمده و خسارت آفرین برای جامعه محسوب می شوند.
محمداکبر چاکرزهی بیان کرد: رکود فعالیت های اقتصادی و اشتغالزایی در مناطق شهری و روستایی با توجه به وقوع چندین ساله خشکسالی ها فشارهای زیادی به مردم فقیر و کم درآمد خاش وارد ساخته است.
وی ادامه داد: دولت در حوزه های مختلف کارها و اقدامات ارزشمندی را انجام داده و برنامه های توسعه ای بزرگ و شاخصی را در دست اقدام دارد اما مشکلات و کمبودها در حوزه های مختلف به شدت احساس می شود.
امین الله هاشم زهی رئیس اداره بهزیستی خاش نیز گفت: هم اینک هزار و ۱۰۰ خانوار و ۲ هزار و ۴۰۰ معلول در این شهرستان پشت نوبت خدمات قرار دارند.
خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.