بجنورد- مدیر کل امور اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد استانداری خراسان شمالی گفت: کار آفرینی در سطح جامعه کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

کار آفرینی کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی ،فریبا باقری عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی ارتقاء اجتماعی،فرهنگی و سلامت استان اظهار داشت: نبود آموزش های لازم موجب بروز آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی می شود.
باقری افزود: بحث آموزش باید از خانواده شروع شود و آموزش سیستمی در خصوص پیشگیری و مقابله با معضلات اجتماع باید مورد توجه تمامی دستگاههای اجرایی باشد تا مشکلات و آسیب ها به حد مطلوبی کاهش یابد.
وی تاکید کرد: تامین بسترهای مورد نیاز جهت برای کاهش آسیب های اجتماعی فراهم شود و تعامل بین دستگاهی نیز افزایش یابد.
باقری تصریح کرد: استفاده بهینه از ورزشگاهها و سوله های ورزشی استان و همچنین تعامل بین بخشی دستگاههای اجرایی و سازمان فنی و حرفه ای جهت استفاده از توان و  امکانات یکدیگر می تواند راه حل مناسبی جهت کاهش آسیب های اجتماعی استان باشد.
وی تاکید کرد: دستگاههای اجرایی باید از حداکثر توان و ظرفیت خود جهت جذب اعتبارات خود در تمامی حوزه ها بهره مند شوند.
مدیر کل امور اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد استانداری خراسان شمالی گفت: مدیران دستگاههای اجرایی با ارائه طرح های جامع و کامل در حوزه ی کاری خود در راستای جذب اعتبارات استانی و ارتقاء فرهنگ و کاهش آسیب های اجتماعی ورود جدی داشته باشند.
فریبا باقری در ادامه افزود:ارائه طرح تحول سلامت یکی از ارزشمندترین اقدامات از سوی دولت تدبیر و امید است که توانسته بسیاری از نگرانی ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان را حل کند.
باقری اظهار داشت: افزایش تعداد پایگاههای شهری از ۲۳ به ۲۷،ساخت و تجهیز کلینیک های درمانی جهت سلامت دهان و دندان در مناطق ویژه، اقدامات عمرانی و ساخت مراکز بهداشت و درمان در بیدک،کچرانلو،ارکان،باغچق و...از اقدامات موثر در حوزه بهداشت و درمان استان است.
وی اذعان داشت: تبلیغات اقدامات صورت گرفته باید نوین و لحظه ای باشد و نخبگان علمی،اجتماعی و فرهنگی باید ورود جدی تری نسبت به گذشته داشته باشند.
در ادامه جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان اسفراین نیز گفت:طرح تحول سلامت دومین انقلاب بزرگ در بخش سلامت در دوران بعد از انقلاب است.
علی اصغر یحیی آبادی افزود: در خصوص انتخاب زمین خوب و قابل دسترس به مردم در مناطق ویژه باید مردم نیز مشارکت داشته باشند.
یحیی آبادی بیکاری را معضل اصلی شهرستان اسفراین معرفی کرد و افزود: بهبود مباحث فرهنگی و اجتماعی مهمترین هدف انقلاب اسلامی است و در این راستا فرهنگ قرآنی بهترین فرهنگ برای ماست.
وی تاکید کرد: متاسفانه با ترویج برخی ناعدالتی ها آستانه تحمل مردم پایین آمده است که این امر منشاء اصلی بروز مشکلات اجتماعی است.
یحیی آبادی اشاره داشت: پیگیری اجرایی شدن طرح مجد، فضاسازی و بهسازی بخش مناطق بحران زا، نگهداری موقت کارتن خواب ها و بی خانمان ها، توسعه اقتصاد خرد خانواده با مشارکت بانوان در طرح ترسیب کربن در منطقه میاندشت و افزایش مراکز درمانی از جمله اقدامات انجام شده شهرستان اسفراین در حوزه بهداشت و درمان است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.