بجنورد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افزایش چهار برابری تولید گندم در استان نسبت به سه سال گذشته خبر داد.

تولید گندم در خراسان شمالی چهار برابر افزایش یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالله یوسفی عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه شهرستان شیروان گفت: سطح زیر کشت گندم آبی در سال زراعی گذشته کمتر از سه هزار هکتار بوده ولی بازدهی خوبی داشت.

وی با اشاره به  کمبود منابع آبی و کاهش بارش در استان گفت: خوشبختانه تولیدات کشاورزی به همت کشاورزان استان چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: با توسعه آبیاری قطره ای و نوین در استان در سالهای اخیر و کاهش مصرف آب می توان تولید در عرصه کشاورزی را افزایش داد.

یوسفی در خصوص تولیدات گندم و جو در شهرستان شیروان نیز گفت: در سال جاری ۵۰ هزار تن گندم و ۱۸ هزار تن جو از کشاورزان شهرستان خریداری شد که در گندم و جو به ترتیب رتبه دوم و رتبه اول استان را این شهرستان کسب کرد.

فرماندار شیروان نیز با تاکید بر اینکه کشاورزان نمونه، پرچم‌داران امنیت غذایی کشور هستند، گفت: هر غذایی که امروز در دسترس جمعیت چند میلیون نفری قرار می‌گیرد مرهون تلاش کشاورزان است.

عباسعلی صفایی با تاکید بر بهره‌گیری از دانش، تکنولوژی و برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی، افزود: ما در کمربند خشک خاورمیانه قرار گرفته‌ایم و این تقدیر و مشیت ایرانی‌ها است.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی نیز آسیب‌پذیرند و باید بعد از تولید و یا چیده شدن، خیلی سریع وارد بازار مصرف شوند افزود:  متاسفانه گاهی آب زیادی برای تولید مصرف و تولیدات دپو می‌شود، این در حالی ست که زمان برای تصمیم‌گیری اندک بوده و بی‌توجهی، تولیدات کشاورزی را به ضایعات تبدیل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.