​ایلام-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام گفت: دهمین نمایشگاه کتاب استان از هشتم تا چهاردهم اسفندماه سالجاری در ایلام برپا می شود.

دهمین نمایشگاه کتاب ایلام هشتم اسفند برپا می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین کلانتری در نشست ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب استان اظهار داشت: حضور پررنگ دستگاه های اجرایی در برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه یک تکلیف و وظیفه است و باید همه به خوبی پای کار باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب یک رویداد بزرگ فرهنگی در جهت افزایش سطح مطالعه در بین اقشار جامعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب؛ در فضای عمومی استان و حتی در سطح ملی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام با اشاره به اینکه فرهنگ مطالعه بایستی در جامعه نهادینه شود، یادآور شد: با وجود تحول در شیوه های جدید و مدرن اطلاع رسانی و کسب آگاهی بر اساس تکنولوژی جدید؛ هنوز کتاب و کتابخوانی در میان مخاطبان و علاقه مندان به مطالعه و تحقیق، از جایگاه ویژه و والایی برخودار است.

حسین کلانتری بر شناسایی یک مکان مناسب برای برگزاری این نمایشگاه در استان تأکید و خاطرنشان کرد: بعد از بررسی ها و بازدیدهای انجام شده از محل های مورد نظر؛ بهترین مکان برای برپایی نمایشگاه کتاب استان انتخاب و معرفی می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این جلسه گفت: با توجه به نگاه فراگیر دولت به مقوله کتاب، کتابخوانی و مطالعه، برگزاری این گونه نمایشگاه ها در استان و سایر استان ها، بسیار تأثیرگذار است و با استقبال خوب مردم روبرو خواهد شد.

علی محمدنیاکان با بیان اینکه سال گذشته ۳۸۳  ناشر و نماینده ناشران از سراسر کشور در نمایشگاه کتاب استان شرکت داشتند، اظهار داشت: در سال جاری تلاش خواهد شد تا با برنامه ریزی مناسب؛ ناشران برتر کشور در نمایشگاه کتاب استان حضور فراگیری داشته باشند.

وی یادآور شد: انتظار داریم که همه دستگاه های استان، برای برپایی این نمایشگاه، نهایت همکاری و همراهی را با فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند.

گفتنی است در سال های گذشته، نمایشگاه کتاب در محل مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی استان برگزار شده و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.