یزد – معاون وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی گفت: ارزش صنعتگران در کشوربسیار بالا می باشد و کارآفرینان و صنعتگران حاضران در خط مقدم اقتصادی هستند که برای توسعه و پیشرفت اقتصاد تلاش می‌کنند.

خدمت کارآفرینان خدمت به تولید ملی و توسعه کشور است

به گزارش قدس آنلاین، سیدحمید کلانتری چهارشنبه شب در مراسم یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان یزد اظهارداشت: به دلیل وجود برخی نگاه های تنگ نظرانه به کارآفرینی، نیازمند تغییر نگاه ها و همراه با صمیمیت با منزلت اجتماعی به کارآفرینان هستیم چون خدمت به این قشر خدمت به تولید ملی و توجه به عزت و استقلال و توسعه و پیشرفت کشور است.

وی افزود: آموزش کارآفرینان و نیز توجه به تحقیق و پژوهش باید مورد توجه جدی کارآفرینان باشد تا بتوان به پیشرفت مطلوب در مسیر فعالیت ها دست یافت.
کلانترتوجه به فعالیت های جمعی و گروهی را برای فعالیت های کارآفرینی ضروری دانست وتصریح کرد: توجه به کار گروهی و جمعی در جامعه ما ضعیف است در حالی که بزرگترین بانک ها و شرکت های مصرفی جهان تعاونی هستند.

معاون وزیر تعاون خاطرنشان ساخت: باید به کارآفرینان نگاه صمیمیت همراه با منزلت اجتماعی داشته باشیم چون خدمت به این قشر خدمت به تولید ملی و احترام به عزت ، استقلال و توسعه کشور است و بسیاری از آسیب ها و نارسایی‌های اجتماعی امروز به دلیل عدم انجام کار مبنایی در حوزه کارآفرینی ، سرمایه‌گذاری و اقتصاد است.
کلانتری اظهارداشت: به عنوان نمونه اگر سرمایه‌گذاری در یزد بر روی صنعتی انجام شود که آب زیادی نیاز دارد قطعا با ضرر مواجه می‌شویم اما اگر بر روی نیروی انسانی در یزد سرمایه ‌گذاری صورت گیرد، سود سرشاری از این سرمایه‌گذاری به وجود می‌آید چون از این لحاظ دارای ظرفیت بالایی است.
وی  تصریح کرد: توجه به بهره وری از سوی کارآفرینان به عنوان شاخص دیگر موفقیت دراین  بخش است و بهره‌وری به معنای این است که ما هر روز نوآوری جدیدی را در کشور مشاهده کنیم که با افزایش کیفیت نیز پیوند مستمری دارد.
کلانتری به مسئولان کانون کارآفرینی استان یزد توصیه کرد تا با راه اندازی باشگاه کارآفرینی و برگزاری سمینار و سخنرانی و دوره های آموزشی در این مجموعه زمینه رشد و گسترش کارآفرینی را بیش از پیش فراهم کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد نیز در این مراسم  گفت: کارآفرینان نقش موثری در توسعه اقتصادی دارند و باید این فرهنگ در بین مردم به عنوان یک ارزش و باور به صورت فرهنگ درآید

محمد حسین ریاحی افزود: توسعه و ترویج کارآفرینی از رسالت های مهم وزارت تعاون است از این رو این جشنواره  در دو سطح استانی و ملی برگزار می شود و این جشنواره با هدف گسترش این فرهنگ و ایجاد نشاط و رقابت در فضای کسب و کار در طول سال های گذشته برگزار شده است.
 
وی درباره روند انتخاب کارآفرینان برتر این جشنواره گفت: ریاست بخش استانی شورای سیاستگذاری این جشنواره بر عهده استاندار و بخش ملی بر عهده وزیر تعاون است که در استان یزد در مدت یک و نیم ماه ۱۷۱ شرکت با زمینه اشتغال ۱۹ هزار نفر برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند.

لازم به ذکر است در یازدهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر استان یزد از میان ۱۷۱ شرکت متقاضی حضور در جشنواره ۹ شرکت برتر تقدیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.