بندر عباس- سفیر فرانسه در ایران با بیان اینکه دستیابی به توافق برجام برای ‌دنیا بسیار مهم بود، گفت: خواسته دولت‌ فرانسه اجرای کامل برجام در ابعاد سیاسی و اقتصادی آن است.

خواسته دولت‌های ایران و فرانسه اجرای کامل برجام در ابعاد سیاسی و اقتصادی آن است

به گزارش قدس آنلاین، فرانسوا سنسو سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با جاسم جادری استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان از موقعیت استراتژیک و استثنایی در منطقه و حتی دنیا برخوردار است، اظهارداشت: این استان و به خصوص بنادر موجود در آن نقشی راهبردی و مهم دارند.

وی با اشاره به ابعاد سیاسی و اقتصادی روابط فرانسه و ایران بیان‌داشت: دستیابی به توافق برجام برای دو کشور و حتی دنیا بسیار مهم بود و برجام می‌تواند به پایداری امنیت منطقه کمک بسیاری داشته باشد و خواسته دولت‌های ایران و فرانسه اجرای کامل برجام در ابعاد سیاسی و اقتصادی آن است.

سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما شرکت‌های فرانسوی را تشویق می‌کنیم در مسیر جدید ایران برای توسعه زیرساخت‌های این کشور مشارکت داشته باشند و این همکاری می‌تواند به منافع دو کشور کمک کند.

سنسو با بیان اینکه در ماه‌های اخیر همکاری‌های بسیاری میان شرکت‌های ایرانی و فرانسوی صورت گرفته است، تصریح کرد: شرکت‌های خودروسازی پژو و سیتروئن فرانسه قراردادهای همکاری را با شرکت‌های ایران خودرو و سایپا منعقد کرده‌اند و از ماه‌های آینده شاهد تردد مدل‌های جدید خودروهای فرانسوی در ایران هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طبق قرارداد شرکت ایرباس با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز نخستین هواپیمای ایرباس به ایران تحویل داده شد و شرکت بزرگ نفت و گاز توتال نیز قرار است در توسعه میادین نفت و گاز در ایران مشارکت کند و همچنین این شرکت خرید نفت از ایران را از سر گرفته است.

سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی هدف خود از سفر به هرمزگان را آشنایی با ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری در این استان دانست و بیان داشت: در این سفر با ابعاد گسترده فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی در این استان از جمله در کشتی سازی ایزوایکو و بندر شهید رجایی آشنایی پیدا کردم و از برخی فعالیت‌های بزرگ در این منطقه شگفت زده شدم.

سنسو با اشاره به ظرفیت‌های آبزی پروری و شیلاتی هرمزگان، اضافه کرد: در زمینه‌های مختلف می‌توانیم در هرمزگان همکاری و مشارکت داشته باشیم و فرصت‌های بسیاری در هرمزگان وجود دارد که شرکت‌های فرانسوی را برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در این استان تشویق می‌کنم و تلاش می‌کنم ظرفیت‌های این استان را شرکت‌های فرانسوی معرفی کنم.

وی گفت: از برقراری پیمان خواهرخواندگی میان هرمزگان و یکی از استان‌های فرانسه نیز استقبال می‌کنم و در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.