مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، از وجود ۲۰۰ نوع استاندارد برای نان و تجهیزات نانوایی در کشور خبر داد و گفت: بازرسان بهداشت محیط متولی کیفیت نان می شوند.

بازرسان بهداشت محیط متولی کیفیت نان می شوند

به گزارش «قدس آنلاین»،  غلامرضا قاسمپور در اولین همایش نان سالم با اعلام اینکه هر دو سال یکبار استاندارد نان و نانوایی ها به درخواست سه وزارتخانه بهداشت، صنعت و جهاد کشاورزی تجدید نظر می شود، گفت: ۲۰۰ نوع استاندارد برای نان و تجهیزات نانوایی های کشور داریم.

وی با تاکید بر اینکه هر ۴ نوع نان سنتی از استاندارد لازم برخوردارند، تصریح کرد: آرد هر کدام از نان های سنگک، لواش، بربری و تافتون، دارای ویژگی های خاص خودش است.

قاسمپور با اعلام این مطلب که استاندارد فضا و تجهیزات نانوایی ها برای پخت نان سنتی تعریف شده است، افزود: در دولت یازدهم، دو بار شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شده که بیشترین مباحث این جلسات بر سر گندم، آرد و نان بوده است.

مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اقدامات خوبی که تاکنون برای تهیه نان سالم و بهداشتی انجام شده است، گفت: اسفند سال گذشته بود که تصویب شد برای تهیه استاندارد نان، همه دستگاه های درگیر با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت همکاری کنند.

وی ادامه داد: قرار است کمک کنیم تا بازرسان بهداشت محیط به عنوان متولی کیفیت نان معرفی شوند.

قاسمپور همچنین به کاهش مصرف نمک در نان های سنتی اشاره کرد و افزود: برای ۴ نان سنتی، استاندارد نمک مصرفی را اصلاح کردیم و در مورد استفاده از سبوس نیز تجدید نظر خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.