معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: فرمانداری ها ملزم شده اند در حوزه مناسب سازی با بهزیستی و شهرداری ها همکاری داشته باشند.

جا به جایی ۱۵۰ هزار معلول با ۶۰ ون مناسب سازی شده/ همکاری فرمانداری ها با بهزیستی الزامی شد

به گزارش «قدس آنلاین»،  محمد رضا اسدی گفت: جلسه مدیران استانی تهران با حسین  هاشمی،   استاندار در خصوص بررسی آخرین وضعیت مناسب سازی معابر در سطح تهران برگزار شد.

وی افزود: این جلسه طبق ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برگزار شد. بر اساس قانون، ریاست این جلسات با استاندار است و این جلسه نیز به ریاست استاندار تهران برگزار شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به مطرح شدن موانع شهرستان های تهران برای مناسب سازی معابر اظهارکرد: در جلسه با استاندار، مدیران شهرستان های استان تهران موانع و مشکلات پیش روی خود در حوزه مناسب سازی را مطرح و در نهایت نیز مقرر شد به منظور برطرف کردن این موانع اقدام شود.

اسدی ادامه داد: طبق دستور استاندار تهران، فرمانداران شهرستان ها تهران مکلف شدند با مدیران بهزیستی هر شهرستان در بخش مناسب سازی همکاری داشته باشند و در کنار آن از ظرفیت شهرداری ها برای مناسب سازی ها نیز استفاده شود.

وی از اختصاص اعتبار ویژه جهت مناسب سازی معابر در بودجه سال ۹۶ بهزیستی خبرداد و خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در حوزه مناسب سازی، مقرر شده در بودجه بهزیستی تهران نیز برای مناسب سازی معابر اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با انتقاد از اقدامات محدود صورت گرفته در حوزه مناسب سازی تهران اذعان کرد: متاسفانه شاهد وضعیت مطلوبی در حوزه مناسب سازی نیستیم و در شهر تهران وضعیت به نسبت مناطق حاشیه ای بد تر است.

اسدی با تاکید بر اینکه مناسب سازی معابر تنها به خاطر تسهیل در تردد معلولان صورت نمی گیرد گفت: مناسب سازی تنها به دلیل تردد آسان معلولان در سطح شهر صورت نمی گیرد زیرا سایر اقشار از جمله سالمندان، کودکان، زنان باردار و ... نیز نیاز به تردد در فضاهای مناسب سازی شده دارند.

وی با مناسب توصیف کردن اقدامات شهرداری تهران در حوزه ارائه خدمات به معلولان اظهارکرد: در حاضر شاهد هستیم که در شهر تهران ۶۰ دستگاه ون برای تردد بیش از ۱۵۰ هزار معلول در شهر در نظر گرفته شده و تقاضای ما این است که تعداد این ون ها افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.